Tänkte det kanske skulle intressera några att se lite byggbilder osv på mitt nuvarande projekt. Ska alltså ta en atv/fyrhjuling (adly 300cc) och bygga om den till en mindre crosskart/buggy. Tanken var att ta bakaxel framvagn och motor från atv:n och förlänga den med ca 1-1.5m.
Har fixat lite med styrningen och även motorfästen och vajrar sitter på plats.
Men största framgången är nog att vi nu har ett rullande chassi. Dock kostade dom satans lagerna 780kr st. 50% Stora Enso rabatt satt fint där så dom gick på 744kr för båda Tyvärr inga bilder, men det kommer imorgon.
Vill verkligen veta hur du gör sen när du breddar bakaxeln, håller nämligen på med ett liknande projekt Mvh Karlstad
Oj, va ett tag sen jag skrev här. Har inte kommit till bakaxeln än med breddningen, då det inte kommer att räcka med spacerplattor eller dylikt så får nog bli att byta till en bredare axel. Men slänger upp lite bilder på det när jag kommer dit.
Uppdaterar lite här. Har hänt en hel del sedan sist, blev ett ganska långt uppehåll efter kabelbrand och massa felsökningar. Men nu går motorn igen och projektet har fått lite framsteg. Nytt snabbfäste till ratten
Breddade, vände och krånglade med framvagnen så hela bygget skulle bli lite kortare då den var omöjligt lång.
Sedär det tar sig Önskade att jag också hade ett varm garage att vara och skruva i, då hade jag börjat med mitt liknande bygge redan nu.
Mvh Jens
Kul att fler bygger busbyggen släng gärna in någon bild på ditt bygge. Var ute och hårdtestade den i helgen och den gick som bara fan
Du får gärna slänga upp lite bilder nu på ditt bygge när du kunde köra den vill gärna se hur det blev och hur det gick för dig ed breddningen av bakaxeln