En fantastisk renovering!! Bra kämpat. Det är många renoverare som tappar sugen efter några år. Att du kört på i 19 år är i sig en otrolig bedrift, sen att bilen blev "bättre än ny" ska du ha en stor eloge för. Grattis!
Tack för de värmande orden Men visst har det varit både motigt och kämpigt många gånger. Och hade jag fått en slant av alla som sprungit här och sagt att "den får ni aldrig klar" hade jag varit rik
Bilen går igenom finsk bilbesiktning utan problem. Lite orolig är besiktningsmannen när han ska upp den på lyften ifall han råkar repa nåt nymålat
Däremot blir det en lång procedur att får bilen in i finska bilregistret. Det går nämligen inte att välja märket Meteor i menyn.
Det finns inte
Efter att den super hjälpsamma kontoristen (tusen tack till henne) tillbringat flera timmar i telefon med Traficom (finska trafiksäkerhetsverket) Fords generalagentur, tullmyndigheten i Helsingfors och gud vet vem så går det till sist att registrera bilen.
Hem med lastbil igen och montera finska reg nummer.
Otrolig renovering du gjort och hålla så hög kvalitet på varje liten detalj kräver sin man. Bara buga och bocka. Hur får man svarta plåtar? Är det veteran fordon som får dessa? Snyggt med svart.
Otrolig renovering du gjort och hålla så hög kvalitet på varje liten detalj kräver sin man. Bara buga och bocka. Hur får man svarta plåtar? Är det veteran fordon som får dessa? Snyggt med svart.
Beror nog på att bilen är finsk-reggad skulle jag misstänka Tror inte Sverige har något liknande dessvärre. Kan ha o göra med att våra militärskyltar har svart bakgrund?
Värmande ord igen Men att bygga en bil helt från grunden och tillverka delarna själv är en omöjlighet för mig, och de flesta andra också. Men det har du lyckats med, och med råge
Skulle vara mäktigt att träffas nån gång och ställa bilarna bredvid varandra
Förut hade bilarna svarta reg skyltar här i Finland, vet inte när det ändrades och är fordonet så gammalt så kan man beställa sådana
Sommaren börjar närma sig sitt slut men en sista sväng blir det. Höstmörkret börja sakta sänka sig och dags att vända hemåt igen.
Men några kort knäpper jag i alla fall.
Så här i efterhand är jag glad att jag vågade satsa på dessa två gröna nyanser. De gör sig bra i solsken men kanske ännu bättre i solnedgång.
En annan sak jag är nöjd med är hjulen. När vi skaffade bilen tyckte jag dessa stora navkapslar var hiskeligt fula. Men nu, monterade på bilen får den en stänk av elegans och ett sobert intryck. Finns inga eftermarknadshjul jag skulle vilja ha hellre. Inte ens Cragar SS som är den snyggaste eftermarknadsfälg som gjorts
WOW riktigt snyggt jobbat. Och vilken cool bild :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Otroligt frän bil du har och vilken renovering du gjort. Fantastiskt vacker!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!