Skaffade en Camaro LT 75a här om dagen. Dugligt skick förutom lite rost här och där, men eftersom jag ändå skall 'transformera' min Camaro som precis Bumblebee i Transformers så är det ändå mycket mer jobb än bara rostfixning!
Jag är helt ny inom meckar-världen så jag är inte allt för vass på att uttrycka mig så alla förstår ..
Detta är då ett litet ( lagom stort ) projekt jag har över vintern och våren tills den blir som jag önskat!
Det behövs fixas en del, men vad förväntar man sig när bilen stått i en lada i 9 år?
Jag har bara helger ledigt ( och lov ) att mecka på , så uppdateringen kommer ju inte vara varje dag , men lär ju uppdatera varje helg med bilder och text. Även slänga in några idéer som jag och min polare Dave kommit fram till
Första helgen vi pillat på bilen och vi fixade inte så mycket men vi finjusterade förgasaren för att optimera bränsletillförseln, ge ökad "throttle-responce" och ökad effekt!
Ett tips också angående rock orkestern (rochester förgasaren), när dom lirar som dom ska, dvs. inge glapp, inge "raggarlösningar" mm., så e de bland de bästa du kan ha på en bil me färre än 500hk. Så om du funderar på att byta, renovera hellre upp Rocken eller skaffa en ny/nyrenoverad rocker.
Finns ju en anledning till varför GM körde me Rochester så länge.
Haha så kul att det är flera som vill följa projektet
Igår ( söndags ) så fixade jag återigen med den stora fläcken rost, men det var massor med småhål överallt så det kändes lite dumt att stå och kämpa med att slipa bort rosten när den delen eventuellt ändå skall bytas ut.. Min polare Dave får komma upp till Stockholm igen och bedömma hur vi gör med den delen. ( förhoppningsvis skära ut ny bit och så .. )
Utöver det så hann jag inte mycket mer i helgen , fullt upp! Men kommande helg lär spenderas ute vid bilen hela helgen... Så jag hoppas att jag får en hel del gjort och att vädret är på min sida