3074
Sök

Calibra "Xtreme Fwd E85" MÅL: 600 WHP Not only HP

32 Inlägg
11 december 2011
Kom du in i nirat med usb kabeln ? smile hade lite strul med det när jag hade den smile

Handyman =)
106 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Rawad skrev:
fan va härlig, måste verkligen få utrycka mig o säga att jag är så avis på din let, skulle vilja ha en likdan i min bil.
skall bli kul o se vilka siffror din spis landar på big_smile

hur går det med ditt bygge då?
kommer bli mycket intressant sen big_smile
längtar som fan tills man skall in smile

Handyman =)
106 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
AndreBC skrev:
Kom du in i nirat med usb kabeln ? smile hade lite strul med det när jag hade den smile

har inte kommit än då batteriet var dött i bilen tongue

har hört att många har problem o komma in med sådan kabel. får se om jag lyckas tongue

253 Inlägg
11 december 2011
kanske har missat det eller så har du inte skrivit nåt om det, men hur gör du med den superklena fyrhjulsdriften?

fin bil annars, gillar verkligen stuket där e på den smile

Handyman =)
106 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Bruno_S skrev:
kanske har missat det eller så har du inte skrivit nåt om det, men hur gör du med den superklena fyrhjulsdriften?

fin bil annars, gillar verkligen stuket där e på den smile

jag kör med enbart FWD ;D

168 Inlägg
12 december 2011
Härligt projekt alltid roligt med calibra turbo, fina bilar. Va väldigt nära jag köpte en i somras med de sket sig i sista stund tyvärr hmm. Får bli en framöver istället! smile

32 Inlägg
12 december 2011
gammla compakt datorer har sån port du behöver till nirat smile

Handyman =)
106 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Robin-T skrev:
Härligt projekt alltid roligt med calibra turbo, fina bilar. Va väldigt nära jag köpte en i somras med de sket sig i sista stund tyvärr hmm. Får bli en framöver istället! smile

det är väldigt roliga bilar ja smile
tittar du efter turbo calibra då eller?

Handyman =)
106 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
AndreBC skrev:
gammla compakt datorer har sån port du behöver till nirat smile

stämmer. finns även nya datorer med sån anslutning. jag köpte en ny bärbar för några dagar sedan och hade ingen aning om att de fanns kvar. skulle köpt en med en sån anslutning i så fall tongue

Handyman =)
106 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
En liten uppdate smile

imorgon är jag ledig och familjen skall åka iväg så då blir det garaget tid big_smile kommer även bli mer tid på lördagen tongue

kommer då montera turbo o downpipe. sedan kommer kylet att monteras fast.
Map/Mat sensorn kommer bytas till den större.

sen är det uppstart av calibran big_smile big_smile

Handyman =)
106 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
har hänt en del idag i garaget smile

har lindat downpipen med folie tejp och sedan lindat med avgasbandage.
Sedan monterades avgassystemet och turbon smile

har kapat lite för de nya kylet och borrat och skruvat fästena för det.

inte mycket kvar nu big_smile

imorgon skall det inhandlas en m20 plugg till en anslutning i kylet. sedan är det dags för att byta och fylla alla vätskor smile

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/388327_10150436359259965_576474964_8441879_397640940_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/373808_10150436434104965_576474964_8442070_493601561_n.jpg

Handyman =)
106 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Har lite funderingar på om man skulle riva ur inredningen och stoppa i rallystolar och bur tongue

men det vore häftigt och ha den väldigt clean och så gott som orginal också smile

Handyman =)
106 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/archive/45/44320/264078/264078-2501061.jpg

https://www1.garaget.org/archive/45/44320/264078/264078-2500239.jpg

168 Inlägg
17 december 2011
EvoPeps skrev:
Robin-T skrev:

det är väldigt roliga bilar ja smile
tittar du efter turbo calibra då eller?

Jo de går riktigt bra smile. Hade tänkt köpa en i sommras men eftersom de sket sig så väntar jag lite, blir en i framtiden istället. smile

Inte bur, håll den så original till utseendet som möjligt big_smile!

Handyman =)
106 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
hände en hel del i garaget igår cool

blev sent dock tongue kom in från garaget runt 3 på natten lol tiden går fort när man har roligt.
det som blev gjort:

* ny manometer till fuelrailen.
* bytte MAP/MAT sensorn.
* kopplat in bredbandslambdan.
* monterat kylet o slangar, givare, fläkt.
* monterat oljekylaren, InterCooler o tryckrör.
* lampor och krockbalk.
* bytt olja i motorn.

Så allt är monterat o fyllt för uppstart smile
men när jag starta den igår så började det pissa olja. NEJ, nu är motorn kass också tänkte jag.
Men vid närmare titt så upptäckte jag att det läckte vid olje inmatningen till turbon. tog isär anslutningen och upptäckte att jag missat en bit gammal packning som satt kvar roll
gjorde rent och monterade igen. starta bilen och det läcker fortfarande från samma ställe sad

då var klockan halv 3 på natten så jag gav upp tongue

misstänker att packningen jag fick med är för tunn och flänsen är inte helt hundra rak. så jag ska göra en tjockare packning i veckan.

en bild på när kylet är monterat smile
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/384095_10150438127259965_576474964_8449375_2033982626_n.jpg

C20LET
1 041 Inlägg
19 december 2011
EvoPeps skrev:
Rawad skrev:
fan va härlig, måste verkligen få utrycka mig o säga att jag är så avis på din let, skulle vilja ha en likdan i min bil.

Härligt, jo det går sakta men säkert för min del o jag blir allt mer motiverad när jag tittar på ditt bygge o vill göra klart min smile

Skönt att det går framåt för dig o är riktigt glad att du får en vass calibra som lär piska en del bilar big_smile
får hålla tummarna för dig o hoppads att allt går änligt planerna smile

MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

Handyman =)
106 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Har gjort några olika tjocka nya packningar på jobbet idag. ska ta nån dag o montera o se så det blir tätt smile
sen skall jag invänta min personliga nira expert så han kan göra om mappen så det går o starta den och köra den lite. sen är det bara en mappning kvar big_smile big_smile

Handyman =)
106 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Rawad skrev:
EvoPeps skrev:
Rawad skrev:

Härligt, jo det går sakta men säkert för min del o jag blir allt mer motiverad när jag tittar på ditt bygge o vill göra klart min smile

Skönt att det går framåt för dig o är riktigt glad att du får en vass calibra som lär piska en del bilar big_smile
får hålla tummarna för dig o hoppads att allt går änligt planerna smile

MVH/Rawad

kul att man lyckas inspirera folk big_smile de gillas smile

Handyman =)
106 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
en update smile var ett tag sen man hade tid för bygget. vi har turats om i familjen o vara sjuka tongue så man har knappt haft någon möjlighet o skruva.

Men nu äntligen kommer det hända lite grejor.
på lördag kommer en kille som ska hjälpa mig och fixa en startmapp så bilen kan startas och provköras big_smile
så innan han kommer ska jag bara montera oljeledningen till turbon.

1 433 Inlägg
5 januari 2012
EvoPeps skrev:
hände en hel del i garaget igår cool

blev sent dock tongue kom in från garaget runt 3 på natten lol tiden går fort när man har roligt.
det som blev gjort:

* ny manometer till fuelrailen.
* bytte MAP/MAT sensorn.
* kopplat in bredbandslambdan.
* monterat kylet o slangar, givare, fläkt.
* monterat oljekylaren, InterCooler o tryckrör.
* lampor och krockbalk.
* bytt olja i motorn.

Så allt är monterat o fyllt för uppstart smile
men när jag starta den igår så började det pissa olja. NEJ, nu är motorn kass också tänkte jag.
Men vid närmare titt så upptäckte jag att det läckte vid olje inmatningen till turbon. tog isär anslutningen och upptäckte att jag missat en bit gammal packning som satt kvar roll
gjorde rent och monterade igen. starta bilen och det läcker fortfarande från samma ställe sad

då var klockan halv 3 på natten så jag gav upp tongue

misstänker att packningen jag fick med är för tunn och flänsen är inte helt hundra rak. så jag ska göra en tjockare packning i veckan.

en bild på när kylet är monterat smile
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 2626_n.jpg

det där med att det läcker från turbon med äckel flänsarna har hänt mig med, men min hade så man kunde skruva in den "gäng tätt" istället så sket i alla flensar o helvete bara skruvade in slangen dirr i turbo´n!

Sök