3655
Sök

Lager som gått sönder eller rasad motor?

175 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Hej har en bmw 318ti compact, för ett tag sen när jag var ute och körde så började det knacka i motor, vände och körde hemmåt, började låta mer och mer. Till slut small det till som fan och bilen tvär dog och stannade, började rycka ganska bra. Ställde bilen ett tag och tänkte nu försöka fixa iordning den, batteriet är stendött om det kanske kan hjälpa att svara på min fråga. Vad tror ni? Har motorn rasat? Är det lätt att hitta en ny motor och slänga över? Har inte så mycket efarenhet och vill inte slänga ut stora summor, men vill verkligen inte göra mig av med den sad

Tacksam för svar

48 Inlägg
20 oktober 2011
du måste felsöka själv eller lämna till någon som kan, det är omöjligt för oss att veta vad som är fel.

volvo 240 -88
volvo 245 -84 "etanolbil"

175 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Förstår också att det är omöjligt att veta vad som är fel. Tänkte mest kolla ifall någon hade haft liknande problem och som kunde ge något förslag på var det var...

2 230 Inlägg
20 oktober 2011
om en bättre beggad inte kostar så mkt å den du har inte fungerar är det nog billigast att bara byta, om inte minst enklast smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

175 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Rojpen skrev:
om en bättre beggad inte kostar så mkt å den du har inte fungerar är det nog billigast att bara byta, om inte minst enklast smile

Kollade precis på blocket, men vart inte så sugen på att slänga ut pengen på en ny sad Men vet vet vad det kostar att lämnain min, priset kan ju bli dubbelt så högt. Tråkigt att skroten inte betalar för ens bil längre tongue

2 230 Inlägg
20 oktober 2011
Fyndler skrev:
Rojpen skrev:

Kollade precis på blocket, men vart inte så sugen på att slänga ut pengen på en ny sad Men vet vet vad det kostar att lämnain min, priset kan ju bli dubbelt så högt. Tråkigt att skroten inte betalar för ens bil längre tongue

blocket? nej nej kolla hos en skrot typ laga.se eller bildelsbasen.se köpte en fin motor som gått 16k mil till primeran för ca5000kr dära var hur fin som helst och med allt förutom lådan.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

175 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Rojpen skrev:
Fyndler skrev:
Rojpen skrev:

blocket? nej nej kolla hos en skrot typ laga.se eller bildelsbasen.se köpte en fin motor som gått 16k mil till primeran för ca5000kr dära var hur fin som helst och med allt förutom lådan.

Ah bilddelsbasen såg ju ut att ha lit eroliga saker smile Bara en fråga byta motor vart skickar man iväg sånt till? Har varken garage eller motor lyft sad Känner tyvärr ingen som har heller

2 403 Inlägg
28 oktober 2011
Lämna in till en liten och lokal verkstad. Se till att få kostnadsförslag innan bara

Edit: vart bor du?
Senast redigerat av Nybergrobin (28 oktober 2011)

175 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Lämna in till en liten och lokal verkstad. Se till att få kostnadsförslag innan bara

Edit: vart bor du?

Okey, haha ja lika bra det annars vet man inte vart prislappen blir. Bor i småland, känns som man skulle behöva lära sig byta motor haha

2 403 Inlägg
28 oktober 2011
Lika bra det. Oftast blir det dyrare att renovera om det är en äldre bil. Se till att köp en motorn med lite mil på så blir det bra smile

Ang liten och lokal verkstad så är dem i regel väldigt duktiga och mycket billigare än tex mekonomen

175 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Lika bra det. Oftast blir det dyrare att renovera om det är en äldre bil. Se till att köp en motorn med lite mil på så blir det bra smile

Ang liten och lokal verkstad så är dem i regel väldigt duktiga och mycket billigare än tex mekonomen

Ska se vad som finns här uppe, har aldrig tänkt på det haha, har dock sett mecca och mekonomen samt volvo och dom vanliga bil handlarna tongue

Sök