Draco skrev:
ja .. jag har haft kontakt med polis försäkringen osv.. själv klart.. ta man printa ut bilderna så ser man att alla repor passar över min.. sen att hans bil e blå och det var silver (pulver) på hans bil kan ju aldrig peka just på honom.. MEN som alla vet. alla vet att det var han. alla har sett hur nära han tränger sig in när det inte går.. alla har sett hur farligt nära han e .. men ta honom i själv akten. i den just sec då han gjorde det..
..
Jag råkade ut för en sån här skada för något år sedan på en av mina förra bilar.
Jag förstår inte hur det kan vara så svårt för dig att få igenom det?
Jag gjorde en polisanmälan samma dag om smitning. Då fick jag ett diarie-nummer som jag skulle uppge för någon annan på polisen. Sedan ringde jag bara försäkringsbolaget och talade om vad som hänt, att det var polisanmält m.m. De ville ha typ en kopia på anmälan.
Detta hände utanför en affär. Jag såg att nån sliten vit mitsu försökte tränga sig in bredvid min bil sen åkte fort därifrån helt plötsligt. Detta såg jag genom skyltfönstret, men jag såg väl inte riktigt att han körde på. När vi (jag och dåvarnde sambon) kom ut från affären såg vi vitt färgskrap på min gråa bil. Försäkringsbolaget ringde senare upp och gav förslag på olika auktoriserade verkstäder. Jag åkte till en av dem, visade skadan och 4 dagar senare var bilen fixad.
Däremot fick jag stå för rätt stor del av hyrbilen själv som jag hade under tiden samt att jag fick betala självrisken på 3000kr.
Försäkringsbolaget frågade om det fanns något vittne och jag sa: "Ja min sambo var med och skadorna fanns helt klart inte när vi parkerade". De frågade aldrig om hennes namn eller personnummer eller något alls faktiskt.
På detta sätt fick jag bilen fixad snabbt och smidigt, men tyvärr åkte aldrig den skyldige på något och jag fick stå för notan själv. Visst var jag förbannad, men viktigast för mig var ändå att bilen blev fin igen.
I ditt fall hade jag gjort som jag gjorde, men sedan kan man ju alltid jävlas på andra sätt med motparten vid ett mkt senare tillfälle.