Tribbe skrev:
Har aldrig ägt en iphone så kan tyvärr inte säga så mycket om den. Har en sensation sedan den kom ut och hade jag fått göra om mitt mobilköp då jag köpte hade jag köpt en galaxy s2 idag hade jag nog köpt nya iphonen. Imorgon ingen aning.. men htc sensation känns inte som en sensation för min del... Det som drar ner sensation för min del är att den måste ha utrustats med mobilvärldens sämsta antenn? MAN har aldrig mottagning.. där man har dålig mottagning med en likvärdig telefon så har man "ingen sändning" med en sensation.. har man turen att stå bredvid en mast så går det dock fort på internet och nästintill alla sidor fungerar med den kör nästan aldrig mobil sidor den visar och laddar reklam flash osv snabbt (om man har god mottagning vilket är sällan)
Men om det är i den där pengaklassen så hade jag valt samsungen. Har inte provat den men den känns stabilast.
angående täckningen på Sensation så är det med den som med frukt-4 när den kom ut, illa placerad antenn, släng på en silikon-bumper (kostar typ 50 spänn) och tadaaa! kanonmottagning... Antennen sitter i baksidan av skalet och mottagningen störs således av din hand... Bumpern kan ju även rädda telefonen om man skulle tappa den i backen... Iphone går bort för min del av flera orsaker men den starkaste är itunes, jag HATAR det förbannade programmet...
edit: när jag köpte min sensation stod valet mellan den och galaxy S2, efter att jag klämt och känt på båda gick dock galaxyn bort, den kändes som en plastleksak samtidigt som htc sense fullkomligt pissade på samsungs ui...
Senast redigerat av TS_quattro (23 oktober 2011)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!