2791
Sök

Hjälp! HTC Sensation eller Iphone 4?

23 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
Tjena!
Hade tänkt o köpa mig en ny telefon snart men kan inte bestämma vilken..HTC Sensation eller Iphone 4?
Vilken är bäst och varför?
Och viken tror ni håller bäst i längden? Hade tänkt o ha den i ca 2 år iaf.

Tack på förhand/Jonte
Senast redigerat av jonte_scania (21 oktober 2011)

3 714 Inlägg
21 oktober 2011
Iphone säger jag smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

245 Inlägg
21 oktober 2011
HTC utan att blinka, iPhone är överskattad som få..

Muttley
21 oktober 2011
För enkelhetens skull iphone. Tycker HTC är klödd. Brukar använda sådan i jobb ibland.
Och iphone är hållbar i minst 2 år dessutom.

2 271 Inlägg
21 oktober 2011
tkd_rille skrev:
För enkelhetens skull iphone. Tycker HTC är klödd. Brukar använda sådan i jobb ibland.

Stor risk!smile Både min gamla och frugans lämna i handuken efter 12-18 mån med varierande fel.

Hade tagit HTC:n vilken dag som helst.

Muttley
21 oktober 2011
lingua skrev:
tkd_rille skrev:

Stor risk!smile Både min gamla och frugans lämna i handuken efter 12-18 mån med varierande fel.

Allt handlar om handhavande och om man får en i bra skick. Jag råka sätta piratladdare (bil) i min. Brände telefonen och får ut en helt ny av dem jag har avtalen hos. Så klart dem håller.

2 337 Inlägg
21 oktober 2011
För ett tag sedan hade jag sagt HTC utan att tveka. Men jag börjar hitta mer och mer med Apples iOS som är väldigt smart. Så jag skulle säga iPhone 4, mycket pga nya iOS 5.

2 271 Inlägg
21 oktober 2011
tkd_rille skrev:
lingua skrev:
tkd_rille skrev:

Allt handlar om handhavande och om man får en i bra skick. Jag råka sätta piratladdare (bil) i min. Brände telefonen och får ut en helt ny av dem jag har avtalen hos. Så klart dem håller.

Nu behandlar jag mina lurar väl och frun likaså så nja?
Jag gillar dom,  men efter att haft 3 st  i hushållet som pajat blir det inga mer för min del.
Kör en Galaxy SII samt en LG Optimus X2 nu istället så jag tar  i trä för att dom håller.

Hade IOS vart lika öppet samt Android hade jag kunnat tänka mig en Iphone igen möjligtvis.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
22 oktober 2011
Köp den som förändrade världen - iPhone big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 oktober 2011
Har aldrig ägt en iphone så kan tyvärr inte säga så mycket om den. Har en sensation sedan den kom ut och hade jag fått göra om mitt mobilköp då jag köpte hade jag köpt en galaxy s2 idag hade jag nog köpt nya iphonen. Imorgon ingen aning.. men htc sensation känns inte som en sensation för min del... Det som drar ner sensation för min del är att den måste ha utrustats med mobilvärldens sämsta antenn? MAN har aldrig mottagning.. där man har dålig mottagning med en likvärdig telefon så har man "ingen sändning" med en sensation.. har man turen att stå bredvid en mast så går det dock fort på internet och nästintill alla sidor fungerar med den kör nästan aldrig mobil sidor den visar och laddar reklam flash osv snabbt (om man har god mottagning vilket är sällan)

Men om det är i den där pengaklassen så hade jag valt samsungen. Har inte provat den men den känns stabilast.

245 Inlägg
22 oktober 2011
FordRSC skrev:

På vilket sätt förändrade den världen?
Var ju inget nytt fenomen med smartphones när Iphone kom precis..

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
22 oktober 2011
Fjellner skrev:
FordRSC skrev:

Absolut inte, men utan iPhone hade vi fortfarande varit utan touchscreen. Som jag såg igår på Discovery om Steve Jobs, så såg han till att "varför behöver jag denna produkt, till denna måste jag bara köpa". Varenda djäkel ville ha en iPhone då den lanserades. Sedan följde de andra tillverkarna efter.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*

Random
480 Inlägg
22 oktober 2011
Iphone 4 lätt (4s kanske till och med). Haft Apple sen 3g kom. Aldrig varit missnöjd. Så lätt att använda. Touchen är underbar osv.

245 Inlägg
23 oktober 2011
FordRSC skrev:
Fjellner skrev:
FordRSC skrev:

Absolut inte, men utan iPhone hade vi fortfarande varit utan touchscreen. Som jag såg igår på Discovery om Steve Jobs, så såg han till att "varför behöver jag denna produkt, till denna måste jag bara köpa". Varenda djäkel ville ha en iPhone då den lanserades. Sedan följde de andra tillverkarna efter.

Tror du på fullaste allvar att vi fortfarande inte skulle ha haft touch om det inte vore för iphone?
Kollar man specen på en Iphone 4 och köper en android lur för ett par tusen mindre så har man fortfarande en bättre telefon, samsung galaxy s2 för att nämna en.
Förstår inte varför folk har sånt sug efter iphone, alla jag känner som bytt från Iphone till android har sagt att dom aldrig kommer köpa en apple lur igen.
Alla tycker olika men verkligheten kan man inte komma ifrån hur mycket man än försöker..

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
23 oktober 2011
Fjellner skrev:
FordRSC skrev:
Fjellner skrev:

Tror du på fullaste allvar att vi fortfarande inte skulle ha haft touch om det inte vore för iphone?
Kollar man specen på en Iphone 4 och köper en android lur för ett par tusen mindre så har man fortfarande en bättre telefon, samsung galaxy s2 för att nämna en.
Förstår inte varför folk har sånt sug efter iphone, alla jag känner som bytt från Iphone till android har sagt att dom aldrig kommer köpa en apple lur igen.
Alla tycker olika men verkligheten kan man inte komma ifrån hur mycket man än försöker..

Inte jag, det var en tekniksnubbe i ett annat program som sa det, glömde bara skriva i citat-tecken hmm
Men säkerligen hade touch dröjt något år till, tror jag.
Är väl mest beroende på vad man gillar och vilket man föredrar.

*

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 oktober 2011
Har haft iphone och har nu HTC Sensation och kommer ALDRIG gå tillbaka till stenåldern.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 oktober 2011
Tribbe skrev:
Har aldrig ägt en iphone så kan tyvärr inte säga så mycket om den. Har en sensation sedan den kom ut och hade jag fått göra om mitt mobilköp då jag köpte hade jag köpt en galaxy s2 idag hade jag nog köpt nya iphonen. Imorgon ingen aning.. men htc sensation känns inte som en sensation för min del... Det som drar ner sensation för min del är att den måste ha utrustats med mobilvärldens sämsta antenn? MAN har aldrig mottagning.. där man har dålig mottagning med en likvärdig telefon så har man "ingen sändning" med en sensation.. har man turen att stå bredvid en mast så går det dock fort på internet och nästintill alla sidor fungerar med den kör nästan aldrig mobil sidor den visar och laddar reklam flash osv snabbt (om man har god mottagning vilket är sällan)

Men om det är i den där pengaklassen så hade jag valt samsungen. Har inte provat den men den känns stabilast.

angående täckningen på Sensation så är det med den som med frukt-4 när den kom ut, illa placerad antenn, släng på en silikon-bumper (kostar typ 50 spänn) och tadaaa! kanonmottagning... Antennen sitter i baksidan av skalet och mottagningen störs således av din hand... Bumpern kan ju även rädda telefonen om man skulle tappa den i backen... Iphone går bort för min del av flera orsaker men den starkaste är itunes, jag HATAR det förbannade programmet...

edit: när jag köpte min sensation stod valet mellan den och galaxy S2, efter att jag klämt och känt på båda gick dock galaxyn bort, den kändes som en plastleksak samtidigt som htc sense fullkomligt pissade på samsungs ui...
Senast redigerat av TS_quattro (23 oktober 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 oktober 2011
Tribbe skrev:

Du lämna in din sensation på lagning för det är sällan eller i stort sett aldrig jag har mindre än full mottagning med min.
Fråga bara.. gjorde du möjligtvis detta inlägget med din mobil?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

23 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
Tokken skrev:
Har haft iphone och har nu HTC Sensation och kommer ALDRIG gå tillbaka till stenåldern.

Jo jag är mer inne på sensation. Har ju polare som har iphone men jag gillar den inte riktigt....

23 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
TS_quattro skrev:
Tribbe skrev:

angående täckningen på Sensation så är det med den som med frukt-4 när den kom ut, illa placerad antenn, släng på en silikon-bumper (kostar typ 50 spänn) och tadaaa! kanonmottagning... Antennen sitter i baksidan av skalet och mottagningen störs således av din hand... Bumpern kan ju även rädda telefonen om man skulle tappa den i backen... Iphone går bort för min del av flera orsaker men den starkaste är itunes, jag HATAR det förbannade programmet...

edit: när jag köpte min sensation stod valet mellan den och galaxy S2, efter att jag klämt och känt på båda gick dock galaxyn bort, den kändes som en plastleksak samtidigt som htc sense fullkomligt pissade på samsungs ui...

Har oxå klämt o känt på galaxy s2, men den gick inte hem i mina händer. Och jag är ju som sagt mycket mer inne på sensation(pga. gillar inte riktig iphone). Har tänkt o skaffa en bumper i vilket fall som helst så det är ju gött att täckningsproblemet blir löst då big_smile

Sök