3423
Sök

Välja Dumpventil till Saab 9-5??

3 295 Inlägg
27 augusti 2006
linnardt skrev:
Ska inte denhär från speedparts funka? http://www.speedparts.se/images/prod/ve … _small.jpg   Med sekventiellt menas D1560 har två utblås. Ett är återcirkulerande, och ett är atmosfäriskt med en ljudförstärkande tratt. Det återcirkulerande utblåset öppnar tidigare och lättare än det atmosfäriska, eftersom det är placerat ca 5 mm lägre i kolvloppet.

det är ju ett steg i rätt riktning.. men det blir ju bara hälften så fel då..

72 Inlägg
27 augusti 2006
Jobbigt jag vill ha mer pys! jag har sportfilter på min men jag tycker de är förlite:P vill ha lite mer.

Direktör
305 Inlägg
27 augusti 2006
För att få mer pys är det öppen dump som gäller men saab har åter cirkulerande system så smäller du på en öppen dump kommer bilen gå som en påse nötter

Speed limit are only for pussy

72 Inlägg
27 augusti 2006
Nallen_sthlm skrev:
För att få mer pys är det öppen dump som gäller men saab har åter cirkulerande system så smäller du på en öppen dump kommer bilen gå som en påse nötter

we know! därför jag undrade om dendär speedpartsdumpen med både öppen och återcirkulenande kunde gå.

5 710 Inlägg
28 augusti 2006
linnardt skrev:
Jobbigt jag vill ha mer pys! jag har sportfilter på min men jag tycker de är förlite:P vill ha lite mer.

= mer laddtryck = åk o trimma wink

MVH Jonas
..............

72 Inlägg
28 augusti 2006
jonTe skrev:
linnardt skrev:

Jo de kommer men de är dyrt för en studerande:P alla pengarna har gått till ljudet i bilen.

190 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
nu är öppna filtret beställt.. borde låta lite gött eftersom bilen är påställd lite mer än en 2.0t ska vara tongue...

Saab 9-5 2.0T :)

8 883 Inlägg
28 augusti 2006
jonTe skrev:
linnardt skrev:

Exakt, jag har problemet att jag vill inteha det där fjantiga "pysljudet" men chippnigen har gett mig ett ofrivilligt pysande, kör med original AV och luftfilter.

Gör som föregående talare skriver trimma mera så får du pyset på köpet vare sig du vill eller inte.

Tycker själv det är pinsamt med bilar som pyser och inte har kusar som levererar, utan enbart massa trams med öppna filter,öppna dumpar.

Fotograf på tierpidag.se

5 710 Inlägg
29 augusti 2006
740GL skrev:
Bästa sättet att få svar är nog att testa sig fram på egen hand smile

....eller lyssna på vad andra har att säga om saken.
Exempel:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;start=0
Tolkas som man vill wink

MVH Jonas
..............

Tunnelmaster
348 Inlägg
30 augusti 2006
Jag har satt i ett insats filter i min.
Sen ryckte ja bort Luftsnabeln, blev skillnad tycker jag.
Men inte så jätte mycket.

Provade även att plugga återcirkuleringen, då pyser det som tusan, men det dör varje gång man kopplar ur o släpper gasen....

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

8 883 Inlägg
30 augusti 2006
MKarlsson skrev:

Provade även att plugga återcirkuleringen, då pyser det som tusan, men det dör varje gång man kopplar ur o släpper gasen....

Bra sätt att sabba motorn på är att köra med öppen AV på en T7.

Fotograf på tierpidag.se

Ölbryggare
339 Inlägg
2 september 2006
MKarlsson skrev:

Ryck ur kabeln till LMM om du vill köra så. Då går bilen endast på mapsensorn som på en T5 bil. Då funkar det med öppen dump, men det är ju ingen patentlösning direkt...Lampan lyser och bilen adapterar sig inte utan går på limphome läget vilket iof funkar "bra" om man kör på ren bensin...

109 Inlägg
2 februari 2009
Hamilton skrev:
Tycker själv det är pinsamt med bilar som pyser och inte har kusar som levererar, utan enbart massa trams med öppna filter,öppna dumpar.

har du någon bra lösning som gör att min bil inte pyser?.

Sök