Ska inte denhär från speedparts funka? http://www.speedparts.se/images/prod/ve … _small.jpg Med sekventiellt menas D1560 har två utblås. Ett är återcirkulerande, och ett är atmosfäriskt med en ljudförstärkande tratt. Det återcirkulerande utblåset öppnar tidigare och lättare än det atmosfäriska, eftersom det är placerat ca 5 mm lägre i kolvloppet.
det är ju ett steg i rätt riktning.. men det blir ju bara hälften så fel då..
För att få mer pys är det öppen dump som gäller men saab har åter cirkulerande system så smäller du på en öppen dump kommer bilen gå som en påse nötter
För att få mer pys är det öppen dump som gäller men saab har åter cirkulerande system så smäller du på en öppen dump kommer bilen gå som en påse nötter
we know! därför jag undrade om dendär speedpartsdumpen med både öppen och återcirkulenande kunde gå.
Jobbigt jag vill ha mer pys! jag har sportfilter på min men jag tycker de är förlite:P vill ha lite mer.
= mer laddtryck = åk o trimma
Exakt, jag har problemet att jag vill inteha det där fjantiga "pysljudet" men chippnigen har gett mig ett ofrivilligt pysande, kör med original AV och luftfilter.
Gör som föregående talare skriver trimma mera så får du pyset på köpet vare sig du vill eller inte.
Tycker själv det är pinsamt med bilar som pyser och inte har kusar som levererar, utan enbart massa trams med öppna filter,öppna dumpar.
Jag har satt i ett insats filter i min. Sen ryckte ja bort Luftsnabeln, blev skillnad tycker jag. Men inte så jätte mycket.
Provade även att plugga återcirkuleringen, då pyser det som tusan, men det dör varje gång man kopplar ur o släpper gasen....
Ryck ur kabeln till LMM om du vill köra så. Då går bilen endast på mapsensorn som på en T5 bil. Då funkar det med öppen dump, men det är ju ingen patentlösning direkt...Lampan lyser och bilen adapterar sig inte utan går på limphome läget vilket iof funkar "bra" om man kör på ren bensin...