4154
Sök

Vart kan jag köpa denna produkt? hjälp någon!!!

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Satte in min bilstereo idag samt högtalarna big_smile men nu är problemet så att det fattas 4st hon kontakter i denna kabel

http://www.thorellmotor.se/?artnr=BT225-518

jag behöver alltså inte kabeln! jag behöver endast taggarna som sitter i, mekonomen, biltema hade ikke.

någon som vet vart man fixar dessa?

tacksam för svar!!

1 224 Inlägg
23 oktober 2011
Söker du endast metalltaggarna som sitter i hålen alltså?

i-vtec Do you?

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
Precis! så jävla typiskt! bilen hade inga högtalare där bak så kanske därav det fattas i den också? dragit kablar osv, så fattas dessa metalltaggar! typiskt!

finns dessa hos mds eller liknande? eller vad kan jag göra? lite surt och köra på 2 högtalare!!

695 Inlägg
23 oktober 2011
klipp och klistra?.. Finns juh vanliga skarvhylsor..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
vad menar du nu? alla kablar är klara, för att trycka ner dom i denna sak behöver jag dessa metall taggar innan den ska in i stereon....

så jag undrar vart jag kan köpa 4 st såna eller om man måste göra något annat.

jag har alltså 4st ljudkablar som är klara, behöver bara dessa metall taggar för att trycka ner i den bruna saken sen ska den in i bilstereon.
Senast redigerat av eleonoree (23 oktober 2011)

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
http://imageshack.us/photo/my-images/835/dddwa.jpg/

gjorde en bild så ni fattar, går det ens att köpa såna här lösa? för min kompis sa att det gick..

1 224 Inlägg
23 oktober 2011
Det lättaste är nog att köpa en ny iso kabel som är avsedd för fyra högtalare och skarva ihop den med de nya kablarna du installerat, sedan in i stereon

Det är onödigt att hålla på, köp en klar för 29 kr
Senast redigerat av Mazda6sex (23 oktober 2011)

i-vtec Do you?

695 Inlägg
23 oktober 2011
eleonoree skrev:
vad menar du nu? alla kablar är klara, för att trycka ner dom i denna sak behöver jag dessa metall taggar innan den ska in i stereon....

så jag undrar vart jag kan köpa 4 st såna eller om man måste göra något annat.

jag har alltså 4st ljudkablar som är klara, behöver bara dessa metall taggar för att trycka ner i den bruna saken sen ska den in i bilstereon.

Ska den in i stereons sockel direkt utan ytterligare kablar?

®™ Nuclear Performance

1 224 Inlägg
23 oktober 2011
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105602/105602-40922ded91e0dc707063155fa60862fa.jpg

i-vtec Do you?

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
ja alltså, knepigt och förklara tongue, det fattas 4st, för bakhögtalarna och dom små högtalarna där bak, så min kompis sa att man kunde köpa metall-sakerna och sedan trycka ner dom färdiga dragna kablarna sen sätta in dom i denna sockel (bruna saken) sen klart!

kanske bäst att ta ut skiten och köpa en ny iso kabel?

1 224 Inlägg
23 oktober 2011
eleonoree skrev:
kanske bäst att ta ut skiten och köpa en ny iso kabel?

+

i-vtec Do you?

695 Inlägg
23 oktober 2011
Aa.sen måste du juh ha klart för dig VART i sockeln du ska stoppa ner rätt kabel.. Jag hade gjort som mazda6sex skrev, köp ny ISO och byt..

®™ Nuclear Performance

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
Gick ner och tittade och denna isokabel är bilens så ingen man kan ta bort, om man nu inte knipsar av då.

så här ser den ut..

http://imageshack.us/photo/my-images/21/dsc00045ye.jpg/

kan man inte bara byta den bruna plast saken och sätta in alla kablar igenom? då borde ju plastsaken(sockeln?) va full med metall-taggar smile
Senast redigerat av eleonoree (23 oktober 2011)

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
eller vad är bäst? att klippa bort den gammla sockeln och köpa en ny utan kablar, går det? och sätta in alla själv

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
23 oktober 2011
Jag hittar dom inte nu men jag vet att blekinge bilradio har haft....
Ring jimmie och fråga...
Skulle dom inte ha kanske jag kan plocka ut några och skicka till dig...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

400 Inlägg
23 oktober 2011
eleonoree skrev:
eller vad är bäst? att klippa bort den gammla sockeln och köpa en ny utan kablar, går det? och sätta in alla själv

Varför skulle du göra det så invecklat?

Köp nytt isokablage. (Sockel med trådar som sitter i, sticker ut ca. 15cm).
Klipp bort den gamla sockeln som sitter i bilen.
Skarva ihop de gamla trådarna med de som sticker ut ur den nya sockeln. (Med t.ex. smältskarvar)

Och vips så har du en ny sockel, med alla stift i, bara att plugga i.

400 Inlägg
23 oktober 2011
eleonoree skrev:
Gick ner och tittade och denna isokabel är bilens så ingen man kan ta bort, om man nu inte knipsar av då.

så här ser den ut..

kan man inte bara byta den bruna plast saken och sätta in alla kablar igenom? då borde ju plastsaken(sockeln?) va full med metall-taggar smile

"metalltaggarna" är stift som sitter pressade på kablarna, därefter är stiften iklickade i sockeln.

Klart man kan köpa dessa stift löst, Elfa ska väl ha dem t.ex.. Då behöver du också en presstång för just dessa stift. (Finns inte direkt i varje garage.)
Senast redigerat av JonatanR (23 oktober 2011)

55 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
JonatanR skrev:
eleonoree skrev:

så här ser den ut..

"metalltaggarna" är stift som sitter pressade på kablarna, därefter är stiften iklickade i sockeln.

Klart man kan köpa dessa stift löst, Elfa ska väl ha dem t.ex.. Då behöver du också en presstång för just dessa stift. (Finns inte direkt i varje garage.)

presstång har vi, visst kan jag köpa en ny, men går det att köpa lösa stift så gör jag hellre det, däremot så konka elfa i linköping som jag befinner mig i nu :o

du vet ingen annan affär som kanske har dessa stift?

annars får jag väl köpa en ny isokabel..

140 Inlägg
23 oktober 2011
JonatanR skrev:
eleonoree skrev:

så här ser den ut..

dom flesta vanliga kabelskotängerna har den "funktionen" som kan klämma ihop dessa stift.. inte många som vet att dom sitter där bara.

Allt som rör bilen, och lite till.

400 Inlägg
23 oktober 2011
eleonoree skrev:
presstång har vi, visst kan jag köpa en ny, men går det att köpa lösa stift så gör jag hellre det, däremot så konka elfa i linköping som jag befinner mig i nu :o

du vet ingen annan affär som kanske har dessa stift?

annars får jag väl köpa en ny isokabel..

Nej, dessa stift används egentligen bara inom industrin, så du hittar dem inte i "vanliga" affärer.. Därför tvivlar jag också på att du har rätt presstång för dem. (Visst får man säkert dem hopmylade med nåt annat, men frågan är om man vill göra det.)

Sök