3563
Sök

Billig däckreparatör i Göteborg?

21 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Har fått ett styck skruv i däcket och bytt till reservdäck.
Någon som har erfarenhet av en seriös däckreparatör i göteborgsområdet som inte tar några överpriser?
Senast redigerat av te_wik (24 oktober 2011)

276 Inlägg
24 oktober 2011
Köp ett eget kitt, typ 300 spänn på mekonomen tror jag de va när jag köpte! Biltema har säkert också!

21 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Henjer skrev:
Köp ett eget kitt, typ 300 spänn på mekonomen tror jag de va när jag köpte! Biltema har säkert också!

Tack för svaret men jag vill lämna in det för att jag inte kan fixa det själv(gipsad arm) och med risk för att lagningen inte blir ordentlig eller att jag saboterar däcket.
Säker busenkelt att fixa själv, men jag passar....

75 Inlägg
24 oktober 2011
Däckia har lagat åt mig och har för mig att det inte kostade mer än typ 250:- höll tills mönstret va slut iaf dom borrade satte i en plugg innefrån sen antar jag att den va konad så luft trycket höll den på plats.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
24 oktober 2011

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Livsnjutare
207 Inlägg
24 oktober 2011
åk till vilken däckverkstad som helst i princip. Kostar allt från 100;- - 400:-. Dom flesta trycker i en plugg & det håller.

21 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Jepp, plugg i, tog tio minuter, 100 kr.
Tack för feedback

1 498 Inlägg
25 oktober 2011
Från vilket håll tryckte dom pluggen?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 oktober 2011
Från utsida mot insida, dom behöver inte ta däck från fälgen för att göra det.
Dom hitta hålet, gör den rent, doppa gummiplugg i lim, trycka in plugget 2-3 cm in, klippa det som är över och så är der klart, bara att gå till kassa och betala med leende.

Konsult
1 247 Inlägg
25 oktober 2011
alain skrev:
Från utsida mot insida, dom behöver inte ta däck från fälgen för att göra det.
Dom hitta hålet, gör den rent, doppa gummiplugg i lim, trycka in plugget 2-3 cm in, klippa det som är över och så är der klart, bara att gå till kassa och betala med leende.

Jag kränger då av hjulet innan jag sätter i någon plugg, vilken jag sätter innifrån!. Det händer ofta att folk kommer in med punktering EFTER att ha fått det lagat utifrån just för att det ligger doningar kvar inuti och för att pluggen helt enkelt inte sitter kvar..

Hur tycker du det ser ut att vara menat? wink Givetvis finns det plugg för yttre bruk, men jag litar inte på dom.
http://minasidor.wurth.se/cassis/images/LR_dackplugg.tif.jpg

*Edit. Stavfel
Senast redigerat av Tagg3N (25 oktober 2011)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 oktober 2011
Hel klart att det du visar nu är mycket bättre och mer hålbart.
Allting är en fråga om kosnader och naturligtvis också mer seriöst arbetet därmed dyrare.

Konsult
1 247 Inlägg
25 oktober 2011
alain skrev:
Hel klart att det du visar nu är mycket bättre och mer hålbart.
Allting är en fråga om kosnader och naturligtvis också mer seriöst arbetet därmed dyrare.

Naturligtvis, dock skulle jag aldrig lämna ifrån mig ett jobb jag inte litar på wink
Nog om det, det var inte vad tråden handlade om! smile
Senast redigerat av Tagg3N (25 oktober 2011)

Sök