3472
Sök

Vad har hänt med fjädringen?

Elektrotekniker
37 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Jag var hos en däckfirma nyss som fixade en pyspunka på ett däck. När han kände på hjulen i bak var lagrena dåligt åtdragna. Pga detta kände han även på hjulen i fram och då visade det sig att hela upphängningen satt löst?? Detta har ju gått igenom besiktningen för ett knappt år sedan så skulle bli förvånad om det har rostat sönder bägge två på ett år. Bilderna är tagna i nerhissat läge. När man hissar upp bilen åker "pucken" ner och det hela går att lyfta ganska lätt.

http://img819.imageshack.us/img819/5227/40972118.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/6669/30588631.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/7251/91113740.jpg

Kan någon förklara vad som har hänt och om det går att laga själv?

1 122 Inlägg
24 oktober 2011
kan inte förklara. Men är likadant på min audi 90 quattro och har även läst andra som haft likadant. Ska inte vara nå fel iaf

gasa nu foer faen!

Supraman
2 300 Inlägg
25 oktober 2011
Så ska de inte se ut och är man lite händig och har grejer för att dela ett fjäderben så fixar man de

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

451 Inlägg
25 oktober 2011
De ska vara så!

De där är fjäderbenslagret som sticker upp en bit, hissar du upp bilen åker dessa ner, de viktiga är att muttern ska vara rätt dragen

har likadant på min golf 4
Senast redigerat av JUSTer (25 oktober 2011)

Elektrotekniker
37 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Tack för svaren.

Glömde skriva att det är en Golf 3 -98.

Intressant med lite olika svar. Kanske bör kolla upp med någon WV verkstad ? Som sagt åker dessa ner om man hissar upp bilen.
Senast redigerat av Fritzell (25 oktober 2011)

1 122 Inlägg
25 oktober 2011
Blev sådär när ja monterade kortare dämpare....Bilstein b8 sprint. Allt monterat rätt och massa fler har fått samma resultat. Har inte haft nå missljud eller nedslag på bes angående d här
Senast redigerat av ValP2k (25 oktober 2011)

gasa nu foer faen!

1 827 Inlägg
25 oktober 2011
Jag kan inte svara på frågan om det ska vara så eller ej, däremot kan jag uppmana att inte gå på att en bil är hel bara för att den gått igenom en besiktning. Det finns hur många punkter som helst en besiktingsman kan missa att gå igenom så förlita er inte för mycket på det...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

451 Inlägg
25 oktober 2011
Fritzell skrev:
Tack för svaren.

Glömde skriva att det är en Golf 3 -98.

Intressant med lite olika svar. Kanske bör kolla upp med någon WV verkstad ? Som sagt åker dessa ner om man hissar upp bilen.

Fråga mig, jag har varit tidigare Mek på VW

Elektrotekniker
37 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Okej nice. Har även fått detta bekräftat från lokala Toveks bil verkstan. Tack för alla svar. Då behöver jag inte oroa mig för ett dyrt verkstadsbesök cool (eller ja, det vet man ju aldrig vad för annat kul de kan hitta på besiktningen...)

Sök