3302
Sök

Volvo 745 gl 33xxx Växellåda

11 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Tja,

har problem med att få in 1ans växel och problemet uppstod igår. Kopplingen tar som den ska och alla växlar går i utan problem. När de hände så märkte jag inget missljud eller rasslande från växellådan. Det är precis som om 1an har "hängt" sig eller dylikt då det är fysiskt omöjligt att få i den. Tacksam för alla tips så bara klottra så många förslag som möjligt.

tack på förhand wink

Industritekniker
433 Inlägg
25 oktober 2011
Om kopplingen är fräsh och allt annat är okej borde felet inte ligga där. Lådan kanske är kass. Köp en ny på skroten och byt. Bytet bör ta max 3timmar för en ovan person. Mvh

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se

385 Inlägg
25 oktober 2011
starta på 2an då det är volvo smile) ofta äre så på dom gamla volvo med hydralkoppling brukar funka att bara backa eller putta fram han lite på annan vxl... dreve ligger väl inte riktigt rätt tongue

börn i varje hörn är fett rätt;)

871 Inlägg
25 oktober 2011
smekallracing skrev:
starta på 2an då det är volvo smile) ofta äre så på dom gamla volvo med hydralkoppling brukar funka att bara backa eller putta fram han lite på annan vxl... dreve ligger väl inte riktigt rätt tongue

precis, bara att dutta till med en annan växel i så går 1'an i lätt.. Har samma "fel" på min, den har gått 38900km.

11 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Har försökt me att lägga drevet rätt men utan framgång. Blir nog att byta låda då det e småpengar. Tänkte bara om de fanns någon enkel symptom som kunde ställa till de. tack för svar

871 Inlägg
25 oktober 2011
vet bara att det uppkom när jag tog över bilen av min mor.. Och den gick väldigt hårt i växlingarna jämnfört med innan wink

385 Inlägg
26 oktober 2011
beckstroem skrev:
vet bara att det uppkom när jag tog över bilen av min mor.. Och den gick väldigt hårt i växlingarna jämnfört med innan wink

synkringarna på lådan kanske?! tongue mina 740is efter ett tag har dom skrapat när man växlat snabbt på alla xäxlarna wink

börn i varje hörn är fett rätt;)

Sök