Är det någon som har lust att skriva en liten "guide" hur man monterar en BTR på en volvo 940 T Vore väldigt snällt. Jag vet att det finns många trådar om detta men hittar inte riktigt rätt
Är det någon som har lust att skriva en liten "guide" hur man monterar en BTR på en volvo 940 T Vore väldigt snällt. Jag vet att det finns många trådar om detta men hittar inte riktigt rätt
Det bästa är att behålla original btr så man iallafall har 3 bars bränsletryck om den andra btren går sönder. Från original btr går det ut 2 slangar en som går till insuget och en som är returen till bränsletanken. Det du ska göra är att klippa av returslangen och koppla in den som kommer från original btr till inkommande på din nya btr. Sen kopplar du på utgående från din nya btr till returen till bränsletanken. Vakuumslangen klipper du av och sätter ett t-kors på så du får vakuum till både den nya och gamla btren. För att du ska ha nytta av en ställbarbtr måste du även byta spridare och luftmassemätare med det kanske redan är planerat
Tack för hjälpen det blir nya 986 spridare och 3"LMM på det. Vad tror du jag får för effekt på det?
Mvh
Så länge du bara gör det kommer du bara få ett stort hål i plånboken Släng på nån lite större turbo och grövre avgassystem och lite annan smått och gott så kommer du nog upp mot 250-300hk.
Pengar är inte problemet men en 19T? det lär passa fint va?
ExtremeBoost skrev:
Johanlrsn skrev:
Tack för hjälpen det blir nya 986 spridare och 3"LMM på det. Vad tror du jag får för effekt på det?
Mvh
Så länge du bara gör det kommer du bara få ett stort hål i plånboken Släng på nån lite större turbo och grövre avgassystem och lite annan smått och gott så kommer du nog upp mot 250-300hk.
Pengar är inte problemet men en 19T? det lär passa fint va?
ExtremeBoost skrev:
Johanlrsn skrev:
Tack för hjälpen det blir nya 986 spridare och 3"LMM på det. Vad tror du jag får för effekt på det?
Mvh
Så länge du bara gör det kommer du bara få ett stort hål i plånboken Släng på nån lite större turbo och grövre avgassystem och lite annan smått och gott så kommer du nog upp mot 250-300hk.
En 16T-19T turbo tillsammans med 3" avgassystem och en vettig intercooler ska borde du ligga nån stans mellan 250-300 hk beroende på hur mycke man vågar skruva upp laddtrycket.
Okej Beställde en 19T=P är det svårt att montera ? andra fästen va?
ExtremeBoost skrev:
Johanlrsn skrev:
Pengar är inte problemet men en 19T? det lär passa fint va?
ExtremeBoost skrev:
Så länge du bara gör det kommer du bara få ett stort hål i plånboken Släng på nån lite större turbo och grövre avgassystem och lite annan smått och gott så kommer du nog upp mot 250-300hk.
En 16T-19T turbo tillsammans med 3" avgassystem och en vettig intercooler ska borde du ligga nån stans mellan 250-300 hk beroende på hur mycke man vågar skruva upp laddtrycket.
Okej Beställde en 19T=P är det svårt att montera ? andra fästen va?
ExtremeBoost skrev:
Johanlrsn skrev:
Pengar är inte problemet men en 19T? det lär passa fint va?
En 16T-19T turbo tillsammans med 3" avgassystem och en vettig intercooler ska borde du ligga nån stans mellan 250-300 hk beroende på hur mycke man vågar skruva upp laddtrycket.
Beror på vilken modell av 19T du beställde om det är en som är gjord för 940 så är det i stort sätt bara att skruva på. Men man måste bygga om avgassystemet då turbon har 3" utblås. Om det är en som är anpassad för en framhjulsdriven bil så måste du vrida turbon lite. Inga större problem att göra detta dock.
Har fått ett billigt erbjudande på t5 spridare. kan jag köra med dom ?
ExtremeBoost skrev:
Johanlrsn skrev:
Okej Beställde en 19T=P är det svårt att montera ? andra fästen va?
ExtremeBoost skrev:
En 16T-19T turbo tillsammans med 3" avgassystem och en vettig intercooler ska borde du ligga nån stans mellan 250-300 hk beroende på hur mycke man vågar skruva upp laddtrycket.
Beror på vilken modell av 19T du beställde om det är en som är gjord för 940 så är det i stort sätt bara att skruva på. Men man måste bygga om avgassystemet då turbon har 3" utblås. Om det är en som är anpassad för en framhjulsdriven bil så måste du vrida turbon lite. Inga större problem att göra detta dock.
Okej blir det någon mera effekt? tänkte köra på dom plus en 3"lmm och en btr
mvh
ExtremeBoost skrev:
Inga problem att köra med T5 spridare. Kör själv med dom blå och funkar perfekt.
T5 spridarna är lite mindre än R spridarna men dom duger till 250-260 hk iallafall. Kör själv med 16T turbo Blåa t5 spridare LMM som är 73 mm invändigt. Ställbar BTR. Rostfritt 3" system med en dämpare Universal intercooler
Okej . börjar med dom iaf. men då måste jag byta Insugsslangen då va? om jag kör med 3" lmm?
ExtremeBoost skrev:
Johanlrsn skrev:
Okej blir det någon mera effekt? tänkte köra på dom plus en 3"lmm och en btr
mvh
ExtremeBoost skrev:
Inga problem att köra med T5 spridare. Kör själv med dom blå och funkar perfekt.
T5 spridarna är lite mindre än R spridarna men dom duger till 250-260 hk iallafall. Kör själv med 16T turbo Blåa t5 spridare LMM som är 73 mm invändigt. Ställbar BTR. Rostfritt 3" system med en dämpare Universal intercooler