Jag har monterat ett sportluftfilter på min b21et, bilen har det mekaniska insprutet. Bilen har därför också en luft/bränsle mätare precis ovanför org luftburken. Jag tog bort orignal luftburken och satte dit en sportluftfiltret precis där luftburken satt, alltså efter luftmätaren.
Men ändå så vägrar den å starta . Bilen tänder till men vägrar att starta.
Någon som har någon idé varför bilen inte vill starta med sportluftfilter?
På et motorn är det nog inte det med tanke på placeringen av mängdmätaren, Och du har ju absolut ingenting att hämta med sportfilter så jag anser inte att det är värt jobbet..
Nu är det så att orginal burken har gått sönder , Och eftersom det är en b21et är det en annan burk, så nu frågar jag igen. Hur gör man för att slänga på sportluftfilter på den? Det får vara relativt krångligt eftersom jag inte har något val längre.
vilken del tog du bort ??? den övre eller den undre delen??? det går ju inte att sätta nått vanligt öppet luftfilter på dom . de du kan göra är att borra hål i den undre delen på luftburken och montera ditt ett sport insatsfilter
Jag tog överdelen från en b23 och satt den under luftmätaren, passade sedan sportluftfiltret på den. Men eftersom han fick för mycket luft funka de inte så. Men luftburken jag hade tidigare var sprucken och när jag tog bort den lyckades den knäckas helt. Tänkte därför om det är någon som vet hur man sänker luften i luft/soppa blandningen alternativt ökar soppan.
det är som tidigare nämnt det mekaniska insprutet.
Jag tog överdelen från en b23 och satt den under luftmätaren, passade sedan sportluftfiltret på den. Men eftersom han fick för mycket luft funka de inte så. Men luftburken jag hade tidigare var sprucken och när jag tog bort den lyckades den knäckas helt. Tänkte därför om det är någon som vet hur man sänker luften i luft/soppa blandningen alternativt ökar soppan.
det är som tidigare nämnt det mekaniska insprutet.
va tog du luftbälgen från en b23e och satt på??? den passar ju inte för 5 öre kan du inte slänga upp nån bild på hur du gjort. vilken del av burken va sprucken ??? du kan köra utan den undre och det skulle va så . kjet är jätte känsliga för tjuvluft så har du nån läcka nånstans så lyfter inte vågen.
Dom passar ju perfekt, alltså direkt under luftmätaren. där orginal luftburken ska sitta. På b23e sitter den under luftmätaren och går sedan till luftburken, deras luftburk sitter ju brevid kylaren.
Dom passar ju perfekt, alltså direkt under luftmätaren. där orginal luftburken ska sitta. På b23e sitter den under luftmätaren och går sedan till luftburken, deras luftburk sitter ju brevid kylaren.
Kan ta en bild senare idag
mvh
ja du menar att du har tagit under delen från b23e och satt på b21et inte bälgen med andra ord men kolla så att mätskivan lyfter som den ska
Aa Precis bor uppe i norrland :p Men hur ska jag göra för att kolla de?
du kan ta av bälgen ovanför och ta tag i bulten i mitten på mätskivan med en tång och lyfta det ska gå lite trågt men den ska röra sig en bra bit. men kolla också att du inte har några läckor mellan bälgen och insuget