Growe skrev:
det går att fippla ganska duktigt med orginal sprut med orginal mapparna
fast man är begränsad till varvstoppet
tändingen går att ställa genom att flytta givaren vid svänghjulet
med större spridare+lmm så lurar man sprutet att leverera mer soppa än vad det är gjort för
200hk är inga problem med orört system
sen får man nog börja ändra lite andra grejer
polarn kör sin volvo 360 iof turbo men 16v maskin med turbo och har både insprutningen och tändingen är orginal
enda han gjort är höjt tändingen genom att flytta hallgviaren kör med 800cc spridare e85bränsle och ombyggd lmm
kan man göra det på en bil som har ett tändsystem som är gjort till 8v
så borde det inte vara några problem att plocka lite effekt ur ett sprut som är betydligt mycket bättre än orignalet i 360
men man får pröva sig fram till en bra lösning
en annan jag känner byggde en 2.5liters 8v motor med förgasare som har 235hk i en 360 bara ren sug maskin
så förgasare kan vara ett alternativ om man vet vad man syslar med