Pga att det är tre lösa skivor med splines på så var jag tvungen att tillverka en centrering.. Den bestod av ett litet järnrör och metallen i ett torkarblad samt lite maskeringstejp.. Och den smacka i direkt Lite småpyssel kvar sen ska den startas och mappas.. Skoj skoj... Bara hellacken kvar sen.. Bild på kopplingen och en pissig bild på motorrummet
Tuullee__ Ja den blir nog riktigt nice när den blir klar..
Jag har fått dit drivaxlar, växellåda, kardan, kylare och en massa kringutrustning.. Expansionskärlet och spolarvätskabehållaren målades matt svarta.. Dom var så jävla fula Sen blev det storstädning så man hittar sitt skit...
Har gått sakta här nu ett tag.. Behöver lite hjälp med överblivna kontakter samt vakumslangarna..
Turbosidan men hittar inte var dom ska sitte eller om dom ens ska sitta någonstans?
Under insuget sitter det två små vakumslangar en går över till turbosidan och en ska kopplas in i vakumkammaren.. Spelar det någon roll var dom sitter?
Sen är där ett jätte tunnt rör mot torpeden som där också är vakum/tryck Står att den ska kopplas till original tryckmätare stämmer?
Tack alla.. Blir ingen tråd om R34:an Bara lite småfix att göra på den..
Börja med fälgarna idag.. Fy F*N vad tråkigt... Förra ägaren har nog haft trasiga damasker på alla 4.. Intorkat skit/fett som inte min avfettning lyckades lösa.. Tog då Thinner i stället men inte ens det tillsammans med en diskborste lyckades ta bort det.. Men 3 timmar senare och 3st 240 våtslippapper senare börja insidan se ok ut.. På med lite lack så blev dom som nya.. Även Centrumen på alla fixades till och ny är det bara den polerade banan som ska slipas ner och poleras upp igen. Där ligger någon sorts klarlack på dom och banorna är lite flammiga men dom blir nog bra sen. Har även fått på mina HKS lackade bromsok.
På torsdag ska den lackas så det börjar bli läge att få igång den
Minidolle Blir väl några träffar i sommar så då kan du få skåda den live
hemmafixarn Ja dom kommer bli som nya
Lagom stressad nu.. Bilen måste igång och kunna köras till lackeringen på torsdag.. Känner mig färdig på turbosidan nu iallafall.. Fick bli dom gamla fula tryckslangarna för tillfället.. I morgon hoppas jag på start
I tisdags starta bilen.. Fick lite hjälp av "Nofear" och "Bluie" här på garaget Bluie som hak klippt ihop lite av vad han filma. Första så går larmet, Andra så tänder den inte pga jordfel, Tredje knallar den igång.. http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=mqgfCKGWkS8
Idag togs det till lackeraren.. Lägga färg i morgon, lite bilder kommer här