3047
Sök

Fortkörning, 157km/h på 110 väg

1 489 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Blev tagen i förra veckan på motorvägen då jag höll 157km/h på 110-väg, dumt gjort men gjort är gjort ;-). Funderar lite på om man får ny prövotid när man får tillbaka sitt körkort? Har haft körkortet över 5 år med en fortkörningsbot sedan innan så får tillbaka kortet när spärrtiden är ute. Någon här som hållt liknande hastighet och blivit av med "lappen" och vad fick ni för straff?

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

4 Inlägg
31 oktober 2011
Nepp det får man inte! (prövotiden.)

142 på 110 väg här i juli. 1 månad av med lappen och 3600kr i böter.. Ostraffad sen tidigare å prövotiden var slut en månad innan smile.

1 489 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
morixx skrev:
Nepp det får man inte! (prövotiden.)

142 på 110 väg här i juli. 1 månad av med lappen och 3600kr i böter.. Ostraffad sen tidigare å prövotiden var slut en månad innan smile.

Okej, skönt det iaf smile

Då kan man nog räkna med 2 månader då. Ska skriva ett snyftbrev med :-)

4 Inlägg
31 oktober 2011
Du kommer få chans att förklara. Surfa in på trafikjuristen.se och tanka hem en färdig skrivet yttrande (som du såklart bör skriva om, men ha som stöd) Så borde det gå bra. Jag kör lastbil så behöver i tjänst, så jag fick nersatt till 1 månad "endast" (från dagen du blev av med det)

1 489 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Okej, jag kör taxi så behöver det i jobbet jag också. Men har kollat lite på trafikjuristen smile. Tack för hjälpen :-)

4 Inlägg
31 oktober 2011
Då känns det som det kan bli nersatt en del då wink.
Väldigt bra mallar på denna sida, synd att han slutat. dom skrev ihop ett 1-2 sidor långt yttrande åt min farbror när han blev av med sitt körkort, och fick då endast varning.

Lycka till smile

140 Inlägg
31 oktober 2011
Otur det men lätt hänt ju . Själv åkte jag på 176 km/h på 90 väg 6 månader och 3600 i böter men är 3 år sen nu

One Man Clan
4 287 Inlägg
31 oktober 2011
om de var i ronnebykrokarna så måste de varit på e22an, stod dom me laser eller blev du tagen bakifrån ?

har väl hänt nån gång att de gått för fort på dom vägarna så undrar lite vart fan om stått i så fall.

1 489 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Xuri skrev:
om de var i ronnebykrokarna så måste de varit på e22an, stod dom me laser eller blev du tagen bakifrån ?

har väl hänt nån gång att de gått för fort på dom vägarna så undrar lite vart fan om stått i så fall.

Det hände på E22 emellan Nättraby och Rosenholm (Karlskrona), vet inte hur pass bra du känner till området men i nerförbacken ner mot första avfarten mot Karlskrona klockade dom mig på 157km/h genomsnittshastighet. Det var en civilbil som körde ikapp mig, trots att jag kollade både bak och åt sidorna innan jag tryckte på så kom han från ingenstans.

Mvh

12 086 Inlägg
31 oktober 2011
47km/h ger 4000kr i böter, hur länge du blir av med kortet beror på omständigheterna. Men 2-3 månader är nog bra gissat.

One Man Clan
4 287 Inlägg
31 oktober 2011
MarcusL skrev:
Xuri skrev:

Det hände på E22 emellan Nättraby och Rosenholm (Karlskrona), vet inte hur pass bra du känner till området men i nerförbacken ner mot första avfarten mot Karlskrona klockade dom mig på 157km/h genomsnittshastighet. Det var en civilbil som körde ikapp mig, trots att jag kollade både bak och åt sidorna innan jag tryckte på så kom han från ingenstans.

Mvh

Haha min bil står i garage typ 1.5km från nerförsbacken...har väl hänt att de gått över 200 där ett par gånger tongue 

Jo man får passa sig för dom jävlarna.

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
2 november 2011
Körde 190.3 på 110 väg, blev av med det i 6 månader och fick 4k i böter. Fick tillbaka det utan att behöva göra något.

Skrev snyftbrev och hade med intyg från arbetsgivaren att jag behövde bilen i arbetet osv, det sket åklagaren i fullständigt.

Blev moppe i 6 månader, som tur var så var det över sommaren så jag slapp kylan.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
2 november 2011
jag har lyckas med 143km/h på 50 väg sad har inte fått nått besked än,, hände i lördags natt på en industriraka,, har haft kortet utan anmärkning i 9½år och har aldrig fått en böter,,, ser inte så bra ut eller?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2011
Moser skrev:
jag har lyckas med 143km/h på 50 väg sad har inte fått nått besked än,, hände i lördags natt på en industriraka,, har haft kortet utan anmärkning i 9½år och har aldrig fått en böter,,, ser inte så bra ut eller?

Har du otur kan det bli vårdslöshet. Då kan det till i med bli i skaka galler. Men nu va de ju på en industri raka. Då blir de nog mildare:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 489 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Funderade lite på om man kan kontakta polisen och få utdrag utav rapporteringen? Är jäkligt osäker på avståndet han tog medelhastigheten på, för i ena sekunden var han inte där sen helt plötsligt så var han där och blinkade. Finns det inte regler på ex antal meter man måste mäta för att det ska gillas? Nu spelar det kanske mindre roll då jag erkänt men iaf!

Mvh Marcus

Sök