3461
Sök

Köpråd: Bra bil för ''Blöjraggare''

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Tjena, nu börjar det bli dags att köpa en egen bil! Jag vill ha råd om gamla billiga, men bra bilar som brukar användas av blöjraggare/ volvoraggare eller vad dom nu kallas. Helst bakhjulsdrift förtsåss och en saftig motor är heller inget minus wink Tack

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 november 2011
745 glt, plats til en rejäl baslåda.
945 turbo ftt. bra klös i dom.
bmw 320 uppmot ja vilken som...

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
745 glt, plats til en rejäl baslåda.
945 turbo ftt. bra klös i dom.
bmw 320 uppmot ja vilken som...

tackar, lutar nog mer åt volvo bilar, glömde säga jag är inget fan av bmw!
Senast redigerat av Meduza- (5 november 2011)

679 Inlägg
5 november 2011
945 turbo!

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 november 2011
700-900 serien med turbo.. perfekt i vinter wink

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
700-900 serien med turbo.. perfekt i vinter wink

om man ser på 740 och 760, vilken är '' bättre '' för en blivande blöjraggare?

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 november 2011
740, inte lika törstig och billigare i försäkring, 760in växer inte i träd på skroten heller om man nu skall laga/byta ngt trasigt...  Tänk även på att 700 seriens automatare inte är till för dagens bensinpriser...

2 140 Inlägg
5 november 2011
en volvoraggare åker ju oftast volvo.. wink
och saftig motor sitter ju inte i äldre volvobilar.. Synd du inte gillar bmw då dom har betydligt mer att åka med än volvo smile Om inte annat så köp en gammal dieselmerca, finnar kan ju trimma dom rätt så mycket lol

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
AntrE skrev:
en volvoraggare åker ju oftast volvo.. wink
och saftig motor sitter ju inte i äldre volvobilar.. Synd du inte gillar bmw då dom har betydligt mer att åka med än volvo smile Om inte annat så köp en gammal dieselmerca, finnar kan ju trimma dom rätt så mycket lol

jo här har man sett en hel del trimmade mercedes... Sen menade jag direkt ingen jättemotor men något som man har lite fräs i wink

sen har någon erfarenhet av gamla ford taunus/cortina som man ser i ronny & ragge?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
5 november 2011
jadu ... klart du ska ha en 740 gl med japs dämpare ! gärna lite tärningar osv. Sen låter du folk bli förbannade på både din bil och dig .

Nej ush jag gillar varken blöjraggare eller volvo raggare. Varför vill du va en utav dem ts ?

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
jadu ... klart du ska ha en 740 gl med japs dämpare ! gärna lite tärningar osv. Sen låter du folk bli förbannade på både din bil och dig .

Nej ush jag gillar varken blöjraggare eller volvo raggare. Varför vill du va en utav dem ts ?

låter bra big_smile ska fanimej bli volvoraggare, tror hårt på en Volvo 740 såå speak now or forever hold your peace!

2 140 Inlägg
5 november 2011
Meduza- skrev:
CHEEVA skrev:

låter bra big_smile ska fanimej bli volvoraggare, tror hårt på en Volvo 740 såå speak now or forever hold your peace!

du gör ju precis som du vill, men man kan få en bättre bil för pengarna de är det enda jag kommer säga wink

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
AntrE skrev:
Meduza- skrev:
CHEEVA skrev:

du gör ju precis som du vill, men man kan få en bättre bil för pengarna de är det enda jag kommer säga wink

men inte en bättre volvo? smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 november 2011
CHEEVA skrev:

och vi volvo raggare gillar inte bmw raggare.. vrf vill du va en av dom ????    inga dumma inlägg i en sån här tråd !

Nog med offtopic. vad har ts kommit fram till för bil ?

2 140 Inlägg
5 november 2011
om du inte tänkt ha hand om bilen eller "blöjstyla" den så är väl volvo 2-700 serien ett alternativ, finns gott om sorten wink

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
5 november 2011
vad som är bra är en smak sak ... vill du veta vad du tycker är bra är det bara att åka runt att prova lite olika bilar

du funderar inte på att börja ditt bil liv lite mer vettigt ? att förstöra en bil och va almänt störig är ingen höjdare

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
5 november 2011
BudgetDunkaren skrev:
CHEEVA skrev:

och vi volvo raggare gillar inte bmw raggare.. vrf vill du va en av dom ????    inga dumma inlägg i en sån här tråd !

nej visst ... tur jag inte är en sån här bmw raggare då

skillnad på att köra volvo och va volvo raggare/blöjraggare

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
CHEEVA skrev:

nuff said, som sagt lutar det sig mot en volvo 740 vilket jag nog tror skulle bli en bra förstabil smile
Senast redigerat av Meduza- (5 november 2011)

StenkrossTomte
359 Inlägg
5 november 2011
Köp dock ingen Volvo 740 Automat, om du inte har det gott ställt vill säga... Bägge mina bruks volvo 740 drar runt 1,5l / Milen...

No turbo shit! Just Real Power!

1 298 Inlägg
5 november 2011
Skaffa dig en 740 GL och pressa den lite i vinter. Till våren när du börjat tröttna på monstret till motor så köper du dig en 940 LTT/FTT och blir en ny människa. Du har kvar alla blöjraggarattribut som du är ute efter men du har bättre drag och stora möjligheter att trimma och ha en riktigt vass maskin. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök