3455
Sök

Köpråd: Bra bil för ''Blöjraggare''

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 november 2011
CHEEVA skrev:
Pendulum skrev:
CHEEVA skrev:
0,6 är rena dröm siffror .... det är ungefär vad en nyare polo dricker

sånna här dröm siffror ser man precis över allt, ganska tröttsamt

Det låter jävligt bra som sagt. Men det är ändå landsvägskörning vi pratar om. En Polo 1.4 kommer ner i ca 0.5 på landsväg.

okej 0,5 dricker en polo ... ingen kan då försöka få mig att tro att en volvo 740 dricker 0,6 ! det går liksom inte riktigt ihop

Jodu, ligger man och tuggar startmotor så ska du fan få se en bränslesnål 740 wink
Men annars, nej jag tror inte ett dugg på 0.6L landsväg ... 0.8 kan jag tro på.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 298 Inlägg
5 november 2011
CHEEVA skrev:
Pendulum skrev:
CHEEVA skrev:
0,6 är rena dröm siffror .... det är ungefär vad en nyare polo dricker

sånna här dröm siffror ser man precis över allt, ganska tröttsamt

Det låter jävligt bra som sagt. Men det är ändå landsvägskörning vi pratar om. En Polo 1.4 kommer ner i ca 0.5 på landsväg.

okej 0,5 dricker en polo ... ingen kan då försöka få mig att tro att en volvo 740 dricker 0,6 ! det går liksom inte riktigt ihop

Nej jag kan erkänna att det låter lite väl bra kanske. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
5 november 2011
Thunderbird88 skrev:
CHEEVA skrev:
Pendulum skrev:

Jodu, ligger man och tuggar startmotor så ska du fan få se en bränslesnål 740 wink
Men annars, nej jag tror inte ett dugg på 0.6L landsväg ... 0.8 kan jag tro på.

japp ! 0,8 för en riktigt fräsch 740 landsväg de kan även jag gå med på smile

102 Inlägg
5 november 2011
Är väll bara att sattsa på en 240, 740 eller 940. Vilken du väljer beror ju på hur modern bil du vill ha. De ligger ju någorlunda liknande i pris. Jag gillar de äldre bilarna efter som jag hatar elektronik, krånglar alltid för mig. Min 240 drar ca 0.8-0.9 om man kör landsväg och mellan 0.9 -1.4 om man kör i stan. Jag skulle dock köpa en 740 finns mycket delar och inte alltför mycket elektronik. Kolla dock upp om bilen är galvaniserad (rostskydd) har för mig att alla 740 efter 88 är galvaniserade.

Varvstopparn
460 Inlägg
5 november 2011
tro kan ni göra i kyrkan .......
0,8 drar min automat landsväg ffs

självklart så  sticker förbrukningen iväg vid minsta omkörning eller gaspådrag

förstår inte folk som har så svårt att kunna köra snålt nu för tiden

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

Forummoderator
18 038 Inlägg
5 november 2011
kyngas skrev:
tro kan ni göra i kyrkan .......
0,8 drar min automat landsväg ffs

självklart så  sticker förbrukningen iväg vid minsta omkörning eller gaspådrag

förstår inte folk som har så svårt att kunna köra snålt nu för tiden

Detta är jätteofftopic och jag borde skämmas som Mod, men: Min Jeep drar 1.12 l/mil. Min 300C drar 0.88 L/mil och min 300M drar 1.2 l/mil. Jag bor på "Landsorten" vilket så klart bidrar till siffrorna... Farthållaren på 95-100 Km/h några ggr i veckan på motorväg!

Slutsats: Man kan få vad som helst som är i någorlunda skick att dra runt liter eller under. Med tung högerfot gick min sedan många år sålda 88 740 GL Automat på 39 mil på en tank... Det beror på körstilen i många fall alltså! Kör man brett får det gå på nöjeskontot.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
5 november 2011
självklart är under litern inte omöjligt ... men 0,6 med en 740, okej kanske om du är kyrkan trogen så att ett mirakel inträffar men annars inte en chans

Forummoderator
18 038 Inlägg
5 november 2011
CHEEVA skrev:
självklart är under litern inte omöjligt ... men 0,6 med en 740, okej kanske om du är kyrkan trogen så att ett mirakel inträffar men annars inte en chans

Så sant. Men nog med OT nu kanske? Frågan är ju vad han ska ha för bil.

Jag reagerade på att BMW E32 var så billig nu då jag fick en hem. För 7-10 tkr får man en fin sådan! Med 188 hk och rwd. De finns ju 735 med manuell fast vad drar dessa?

Är verkligen ingen BMW-freak pga dess pendlande kvalitet Men nog åker man i stil om den inte är allt för jävligt rostig! Nog är det ett alternativ även om nu TS har gjort klart att han inte vill ha en BMW. Man ska aldrig säga aldrig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
5 november 2011
Dieselsmurfen skrev:
CHEEVA skrev:

Så sant. Men nog med OT nu kanske? Frågan är ju vad han ska ha för bil.

Jag reagerade på att BMW E32 var så billig nu då jag fick en hem. För 7-10 tkr får man en fin sådan! Med 188 hk och rwd. De finns ju 735 med manuell fast vad drar dessa?

Är verkligen ingen BMW-freak pga dess pendlande kvalitet Men nog åker man i stil om den inte är allt för jävligt rostig! Nog är det ett alternativ även om nu TS har gjort klart att han inte vill ha en BMW. Man ska aldrig säga aldrig.

självklart ... men en 7 serie är som du själv säger ganska törstig

då jag jag personligen kollat mer på e34 och e30 väldigt mycket bil för pengarna

men efter som bmw konstigt nog är uteslutet så hade jag nog kollat på merca eller opel, opelen går nog lite billigare

StenkrossTomte
359 Inlägg
6 november 2011
Om du har råd med att tanka hela tiden är det absolut bäst med en volvo för dem bilarna tåler stryk... man kan plåga bilarna något så gud i helvete...dock dricker dem bensin efter det.. Jag gillar högerfoten och jag gillar inte att skruva bil i onödan. Och du säger att du är "Blöjraggare"? Typisk fullgas --- BROMS --- full gas teknik.

Så det är väl bara börsen som bestämmer, och hur kul du tycker det är att skruva bil...

No turbo shit! Just Real Power!

3 929 Inlägg
6 november 2011
Joppe_Johndeere skrev:
Om du har råd med att tanka hela tiden är det absolut bäst med en volvo för dem bilarna tåler stryk... man kan plåga bilarna något så gud i helvete...dock dricker dem bensin efter det.. Jag gillar högerfoten och jag gillar inte att skruva bil i onödan. Och du säger att du är "Blöjraggare"? Typisk fullgas --- BROMS --- full gas teknik.

Så det är väl bara börsen som bestämmer, och hur kul du tycker det är att skruva bil...

Åh vad jag hatar folk som kör så neutral

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

StenkrossTomte
359 Inlägg
6 november 2011
Thunderbird88 skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

Dem är iaf aldrig i vägen och blockerar trafiken... så jag blir bara glad när man för en gång skull hamnar bakom en sådan....

No turbo shit! Just Real Power!

3 929 Inlägg
6 november 2011
Joppe_Johndeere skrev:
Thunderbird88 skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

Dem är iaf aldrig i vägen och blockerar trafiken... så jag blir bara glad när man för en gång skull hamnar bakom en sådan....

Men att åka med såna, uuuugh.

1 808 Inlägg
6 november 2011
Min tic drar ungefär 1,0-1,1liter i blandad körning smile kör jag snålt så vart det 0,9liter och stadskörning/lek vart det 1,3 - 1,4liter

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sök