2989
Sök

Lågnivåproblem?

120 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Hej!

Börjar med att säga att jag är helt nybörjare på det här med billjud och allt som hör där till. smile

Har ett problem med lågnivåutgångarna på min stereo. Har en Pioneer DEH-4300UB. Steget är ett Kicker ZX 350.4. Jag får inget/väldigt svagt ljud ur högtalarna när jag ansluter rca-kabeln mellan stereon och steget. Steget slår till som det ska och fungerar ok med annan stereo. Har kontrollerat inställningarna i stereon gällande "aktivering av lågnivå" och de är aktiverade. Men får ändå inget ljud. Monterat i min gamla stereo igen och då spelar allt som det ska. Vad kan vara fel? Tänkte att det kunde vara fel på den nya stereon så var inne och bytte ut stereon, fick en ny men den är ju likadan tongue

Någon som har en idé på vad problemet är?

Mvh.

Kombinerar det bästa av två världar, rekvisita från 50-60-talet och tekniken från idag..

267 Inlägg
6 november 2011
kopplat plus och minus rätt? eler remote kabel så den inte glappar,  jordat ordentligt, kolla  igenom alla kablar

rostskyddsmålare

400 Inlägg
6 november 2011
Absolut säker att du kollat igenom alla inställningar på stereon? Låter som problem där. Finns det kanske nån "Line Out HI/LO" inställning eller liknande?

Finns ju ofta en sk. "dold" meny, utöver den vanliga man kommer åt med ett knapptryck.

3 187 Inlägg
6 november 2011
germ424 skrev:
kopplat plus och minus rätt? eler remote kabel så den inte glappar,  jordat ordentligt, kolla  igenom alla kablar

eftersom det funkar med en annan stereo så lär det ju inte ligga i kablaget till steget..

tror precis jonathan att felet ligger i inställningarna på stereon.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
6 november 2011
Kan vara signaljorden som är sönder i spelaren för Kicker stegen är så konstruerade att det inte funkar alls om signaljorden är sönder.

Men oftast är det de enkla felet som att det är en inställnings fråga.

MVH/Björn

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
6 november 2011