2989
Sök

Lågnivåproblem?

120 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Hej!

Börjar med att säga att jag är helt nybörjare på det här med billjud och allt som hör där till. smile

Har ett problem med lågnivåutgångarna på min stereo. Har en Pioneer DEH-4300UB. Steget är ett Kicker ZX 350.4. Jag får inget/väldigt svagt ljud ur högtalarna när jag ansluter rca-kabeln mellan stereon och steget. Steget slår till som det ska och fungerar ok med annan stereo. Har kontrollerat inställningarna i stereon gällande "aktivering av lågnivå" och de är aktiverade. Men får ändå inget ljud. Monterat i min gamla stereo igen och då spelar allt som det ska. Vad kan vara fel? Tänkte att det kunde vara fel på den nya stereon så var inne och bytte ut stereon, fick en ny men den är ju likadan tongue

Någon som har en idé på vad problemet är?

Mvh.

Kombinerar det bästa av två världar, rekvisita från 50-60-talet och tekniken från idag..

267 Inlägg
6 november 2011
kopplat plus och minus rätt? eler remote kabel så den inte glappar,  jordat ordentligt, kolla  igenom alla kablar

rostskyddsmålare

400 Inlägg
6 november 2011
Absolut säker att du kollat igenom alla inställningar på stereon? Låter som problem där. Finns det kanske nån "Line Out HI/LO" inställning eller liknande?

Finns ju ofta en sk. "dold" meny, utöver den vanliga man kommer åt med ett knapptryck.

3 187 Inlägg
6 november 2011
germ424 skrev:
kopplat plus och minus rätt? eler remote kabel så den inte glappar,  jordat ordentligt, kolla  igenom alla kablar

eftersom det funkar med en annan stereo så lär det ju inte ligga i kablaget till steget..

tror precis jonathan att felet ligger i inställningarna på stereon.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
6 november 2011
Kan vara signaljorden som är sönder i spelaren för Kicker stegen är så konstruerade att det inte funkar alls om signaljorden är sönder.

Men oftast är det de enkla felet som att det är en inställnings fråga.

MVH/Björn

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
6 november 2011
I.o.m att du har provat två likadana spelare och de inte funkar när en tredje som är av en annan modell funkar så låter det som ett problem med inställningar. Säker på att du inte har råkat koppla lågnivån på Line IN på stereon?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

120 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Har lusläst instruktionerna till stereon och allt är rätt inställt. Har bara en anslutning på stereon till rca-kabeln, så förmodar att det är där den ska sitta. Signaljord? Hur kollar man den? Låter kanske konstigt eftersom jag testat 2 likadana spelare men men smile

Kombinerar det bästa av två världar, rekvisita från 50-60-talet och tekniken från idag..

685 Inlägg
6 november 2011
amazonracern skrev:
Har lusläst instruktionerna till stereon och allt är rätt inställt. Har bara en anslutning på stereon till rca-kabeln, så förmodar att det är där den ska sitta. Signaljord? Hur kollar man den? Låter kanske konstigt eftersom jag testat 2 likadana spelare men men smile

Det lättaste hade nog varit att åka in till affären där du har köpt den och kolla om där e någon av butikspersonalen som har suttit och lekt med just den modellen som vet vad som skall ställas in. För som det ser ut nu så tror även jag att det trots allt är en inställning. Känns väldigt osannolikt att du skall ha fått tag på 2 stereos med bränd signaljord från fabrik.

120 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Har en polare som har exakt samma stereo i sin bil. Ska se om jag kan testa min spelare i hans bil så får vi se vad som händer.

1 224 Inlägg
6 november 2011
I handboken borde väl ändå alla inställningar finnas och förklaras?

i-vtec Do you?

120 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Det är ju just det! Allt är inställt som det ska. Iallafall enligt boken...

Testade att göra en extrajord i stereon till signalen. Men icke. Knäpptyst ändå..

120 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Problemet löst! Var fel på båda huvudenheterna. Lustigt att det kan bli så smile

Tack för alla svar..

Mvh.

Sök