T7an har problem med att de drar olja och oilsludge ( är i princip att oljan förkolnar snabbare och blir klumpigt) ska du skaffa T7 kolla så att vevhusventilationen är uppgraderad:) de sitter i 9-5 1998-2002 och 9-3 2000-2002 T7an är en motor med mindre inre friktion så den tål inte riktigt lika mycket trim original som T5an men den går lite mjukare:)
Senast redigerat av PartilleMalm (8 november 2011)
OK.. så den ja nämnde (B204E) är T5 isåfall.. och kanske lite stabilare vad jag kan förstå ..
Helt riktigt!
Många gör så att de kör en kombo utav de båda. Block med innehåll från en T5-motor kombinerat med en T7-topp. Som jag förstått det så är det lite bättre flöde i T7-toppen.
OK.. nu över till en annan grejj..tittar lite på 95,, man får mycket bil för pengarna. hittar lite år 2004 som är intressanta.. men vilka modeller hade inte problem med vevhusvent..???
och vad kostar en vhv uppgradering isf..??
de blir tillökning i fam så bilen ska användas till o från jobb o lite vardagskörning osv.. inge race o sånt shit,, de har ja en annan till..
Saab 9-5 från och med -04 TROR jag att det var som inte hade samma problem med Oilsludge. Det kan ha varit -06 men jag är ganska säker på att det var -04.