2354
Sök

Garaget hackat?

6 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
En vän till mig informerade mig om att dom på radion sagt att garaget.org har blivit hackat och att användarinformation har således läkt. Kan någon administratör antingen dementera eller bekräfta detta?
I sådana fall är det ju dags att byta lösenord.

Do it!

19 Inlägg
10 november 2011
min mamma kom in o väckte mig med att säga att garaget var hackat, hon hade också hört det på radion! vet dock inte hur det ligger till, men bytte lösen. för säkerhets skull

6 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
"Problemet" är ju att man ofta är lat och har samma lösenord till många ställen på nätet. Men det är väl säkrast att ta det säkra före det osäkra och byta överallt!

Do it!

3 Inlägg
10 november 2011
Jag har redan bytt lösen här och på ett par till ställen för att vara på den säkra sidan. Har inte hittat något om detta på nätet än själv men har dock hört de på radion nu på morgonen.

3 Inlägg
10 november 2011
Finns tydligen en till sida där just ordet "Garaget" används som har blivit hackad.

http://svt.se/2.22620/1.2597556/10_000_ … pos=rubrik

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 november 2011
Tur att det inte är Garaget.org men! man vet aldrig.
Bättre att byta lösenord varanan månad så är man på säkra sida.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Administratör
11 899 Inlägg
10 november 2011
Agathorn skrev:
En vän till mig informerade mig om att dom på radion sagt att garaget.org har blivit hackat och att användarinformation har således läkt. Kan någon administratör antingen dementera eller bekräfta detta?

Detta gäller INTE oss. Är du helt säker på att de sa "garaget.org" på radio, eller bara SMC Garaget (vilket det verkar gälla).

Lurigt det där med att de använder vårt varumärke, och att det förväxlas med oss. Garaget är registrerat hos PRV nämligen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
10 november 2011
Men, det skadar inte att byta lösenord då och då ändå smile

/Mattias

Administratör
11 899 Inlägg
10 november 2011
matteeee skrev:

Absolut. Långa lösenord är bra. De behöver inte nödvändigtvis vara "svåra" utan kan med fördel bestå av en rad slumpade ord sammanfogade.

Det är mycket lättare att minnas "MinMammaHarEnHästMedTreBen" än "uJ7Nm907" och det förstnämnda är oerhört mycket svårare att knäcka via "brute force". Ett tips bara smile

Meldem
917 Inlägg
10 november 2011
chrizz skrev:
matteeee skrev:

Absolut. Långa lösenord är bra. De behöver inte nödvändigtvis vara "svåra" utan kan med fördel bestå av en rad slumpade ord sammanfogade.

Det är mycket lättare att minnas "MinMammaHarEnHästMedTreBen" än "uJ7Nm907" och det förstnämnda är oerhört mycket svårare att knäcka via "brute force". Ett tips bara smile

För att det är mycket längre eller?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Hemlös
321 Inlägg
10 november 2011
Marticus skrev:
chrizz skrev:
matteeee skrev:

För att det är mycket längre eller?

Yes

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

12 086 Inlägg
10 november 2011
chrizz skrev:
Agathorn skrev:

Detta gäller INTE oss. Är du helt säker på att de sa "garaget.org" på radio, eller bara SMC Garaget (vilket det verkar gälla).

Lurigt det där med att de använder vårt varumärke, och att det förväxlas med oss. Garaget är registrerat hos PRV nämligen.

Kan bli lite lurigt när man patenterar ett helt vanligt svenskt ord wink

Administratör
11 899 Inlägg
10 november 2011
JapMax skrev:
chrizz skrev:
Agathorn skrev:

Kan bli lite lurigt när man patenterar ett helt vanligt svenskt ord wink

Nja, så lurigt är det inte. Det är inga konstigheter alls faktiskt. Patent är något annat dock, det här ett varumärke bundet till en viss typ av verksamhet (se PRV för mer detaljer om du vill). Skapar man en verksamhet med samma namn som krockar med de tjänster vi registrerat vårt varumärke med så blir det problem. Vill du däremot starta en korvkiosk som heter Garaget så är det fritt fram, vi har inte registrerat varumärket för kioskverksamhet wink

Mvh

1 067 Inlägg
10 november 2011
Fanns en klockren BBQ resturang i Umeå som hette Garaget.. 

Veganj**larna och andra snedseglade tvingade dem att stänga sad

Nu är det en fransk bistro som heter Le Garage..

Muttley
10 november 2011
Hool skrev:
Fanns en klockren BBQ resturang i Umeå som hette Garaget.. 

Veganj**larna och andra snedseglade tvingade dem att stänga sad

Nu är det en fransk bistro som heter Le Garage..

Veganer är djävulens och guds påfund. Usch för tro.

4 637 Inlägg
10 november 2011
chrizz skrev:
MinMammaHarEnHästMedTreBen

Om man skulle prova logga in med chrizz och det lösenordet... wink

Åter till ämnet, skönt att det inte gäller denna sida.
Senast redigerat av Navkapsel (10 november 2011)

Smålänning
7 883 Inlägg
10 november 2011
Är Sveriges motorcyklisters (SMC) forum som blivit hackat. Finns en avdelning i anslutning till det forumet som kallar garaget.

Fick E-post om det och även ett meddelande när jag loggade in där.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 924 Inlägg
11 november 2011
Navkapsel skrev:
chrizz skrev:
MinMammaHarEnHästMedTreBen

Om man skulle prova logga in med chrizz och det lösenordet... wink

Ja, gör gärna det så vi kan logga alla som är så korkade att de tror det stämmer... roll

Hursomhelst är Topic besvarat och tråden har skenat utanför ämnet...

Låser.

Mvh
mod peegee

~ Life is short, have FUN! ~

Sök