Lycan skrev:
Hej på er! Ja det har väl inte hänt så vansinnigt mycket i garaget. Det började med att stormen förra söndagen tog strömmen men den är tillbaks nu iaf. Själv så har jag varit och jobbat i Kecskemet (Ungern) och lyckades dra på mig en ordentlig förkylning där nere, inge kul alls och flyga hem med ett huve som kändes som en fotboll. Nu e jag hemma igen och förkylningen ger sakta med sig, har även ett hus som renoveras och det får ha högre prioritet än Pontiacen.
Har fått lite papper från Riksarkivet vad det gäller bilens förra ägare, väldigt kul läsning. Den registrerades 1973-05-21 och togs in till Sverige av AB Curt Eklund, den såldes och rullade första tiden i Stockholm med omnejd. Såldes sen upp till Jokkmokk där den rullade många år för att till slut hamna i Olofström som bara ligger några mil härifrån. Sen vandrade den vidare upp i de Småländska skogarna.
Har börjat jaga upp de förra ägarna och hittat flera av dem som jag tänker kontakta så fort förkylningen gett med sig, inte trevligt att sitta och hosta och snörvla i luren.
Ska höra om de har foton på bilen och någon historia om varför de köpte den, om de varit på nån långresa m.m. Ska sen sammanfatta allt som ett litet trevligt dokument som kan följa bilen i framtiden.
Antar att ägare i Jokkmokk var om jag inte minns fel namn (Mats Tikka) för det finns tydligen bara några få 70:or i Sverige varav han hade en i just Jokkmokk.Isåfall körde de Streetrace förr med bilen innan han bytte ut 70:an mot en 76:a Trans Am. Använde firman Eklunds bilen nåt,min 73:a togs i trafik nån eller några veckor av första firman innan den såldes till första ägaren. Är det inte lite häftigt att få fram bilens historik som jag sa?Krya på dig nu
Senast redigerat av Transam1973 (8 december 2011)
Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)