3326
Sök

Hur bygger man ett avgasystemför att få det där ljusa härliga ljudet?

59 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan ska bygga mig ett riktigt avgasystem nu och jag vill ha det där ljusa riktigt grymma ljudet undrar nu hur man ska göra för att få det? hade tänkt att bygga 2" hela vägen iaf för desto större desto böligare å mörkar ljud blir det väll?
Harhört att man ska svetsa i ett kors i röret för ett ljusar ljud stämmer det ?

MVH wernhede

Gasa tills det rasar.

Sugtrimning.. Det ända rätta ^^
28 Inlägg
29 augusti 2006
Ska du ha ett ljust ljud ? det har jag inte provat, har byggt system för smatter, buller och nått system för väldigt högt onödigt ljud.. beror lite på motorn i fråga också.

mvh.:.Lodiz
Senast redigerat av Lodiz (29 augusti 2006)

116 Inlägg
30 augusti 2006
desto tidigare du har en ljuddämpare på avgassystemet desto dovare blir ljudet.. desto senare du har den desto ettrigare blir ljudet..  Mvh "den sista raggarn"

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

Fartglad ;)
128 Inlägg
30 augusti 2006
Lodiz skrev:
Ska du ha ett ljust ljud ? det har jag inte provat, har byggt system för smatter, buller och nått system för väldigt högt onödigt ljud.. beror lite på motorn i fråga också.

Hur bygger man system för smatter? smile

Sugtrimning.. Det ända rätta ^^
28 Inlägg
30 augusti 2006
Kimze skrev:
Lodiz skrev:

Hur bygger man system för smatter? smile

Beror så mycket på vilken bil det är också.. men säg att du har en bil med två dämpare en mitt under och en på slutet, ta bort sista biten och sätt dit ett rör, istället för ett rakt rör rakt ut så sätt två 45graders krökar och med det så får man ett välda massa smatter.. ett rakt rör blir också lite smattrigt men inte lika mycket som med krökarna.

Detta har jag testat på en 240 och en golf etta, hade automat på 240in så man fick nästan lite v8 känsla wink

Sök