4490
Sök

Spänningsfall i ljuset

26 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tja! Har idag kopplat in ljud i bilen, detta har suttit i denna bilen förut. exakt samma ljud. Men när jag spelar på lite så får jag ganska rejält spänningsfall i ljuset fram.

Funderar på om man ska ta och parallell koppla ett till batteri.....

Har då en baslåda med 2st JBL 12". Drivet av ett JBL Monoblock..

Ganska grön på billjud...

130 Inlägg
13 november 2011
Kolla så att det inte ärgar mellan jordpunkterna. annars byt till en större jordkabel (batteri, chassi & generator)

Det är inget fel på bilen förutom att den brinner.

26 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tott skrev:
Kolla så att det inte ärgar mellan jordpunkterna. annars byt till en större jordkabel (batteri, chassi & generator)

Okej, inget annat som kan vara??

130 Inlägg
13 november 2011
Om det inte är jordpunkterna skulle jag gissa på att batteriet eller generator är lite dåliga.

26 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tott skrev:
Om det inte är jordpunkterna skulle jag gissa på att batteriet eller generator är lite dåliga.

okej. Men kan det vara en fördel att koppla in ett extra batteri?

130 Inlägg
13 november 2011
ReRacing skrev:
Tott skrev:

Skulle säga att titta över jordpunkterna först. hur kraftigt är ditt monoblock då? Hur kraftiga kablar har du till det då?

26 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tott skrev:
ReRacing skrev:
Tott skrev:

Skulle säga att titta över jordpunkterna först. hur kraftigt är ditt monoblock då? Hur kraftiga kablar har du till det då?

http://www.ljudia.se/billjud-s82121/slu … 1-p368377/

Ett sådant, vet inte på kablarna, det satt i bilen när jag köpte så kopplade bara in snabbt.

130 Inlägg
13 november 2011
Okej, nä men titta över jordpunkterna bara. Ett extra batteri är nog lite overkill om du bara har det dära steget i. iaf vad jag tycker!

26 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tott skrev:
Okej, nä men titta över jordpunkterna bara. Ett extra batteri är nog lite overkill om du bara har det dära steget i. iaf vad jag tycker!

Hehe okej, men om det ärgat vid jordpunkterna kan det alltså göra att halvljuset blinkar när basen slår?? yikes

130 Inlägg
13 november 2011
ReRacing skrev:
Tott skrev:

Hehe okej, men om det ärgat vid jordpunkterna kan det alltså göra att halvljuset blinkar när basen slår?? yikes

Dålig kontaktyta på jorden gör ju så strömmen inte flyter på som den ska och det blir en liten flaskhals som blockerar. Då blir det inte tillräckligt med ström över till lampor och annat lull lull när du drar på steget.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
13 november 2011
Kolla (mät) som sagt jordpunkterna både vid steget och till batteriet.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

612 Inlägg
13 november 2011
Om strömmen inte kommer fram ordentligt från generator/batteri till förbrukare så kvittar det hur många batterier du mosar in i bilen. Så länge flaskhalsen finns kvar kommer problemet finnas kvar.

Kolla över både jordning och strömkablar till berörda prylar.

Sök