15 november 2011
Trådstartare
hejsan. nu är de så att det står vit rök ur avgasröret och gjort de sedan jag har bytt motor, motorn tog ifrån en reservdelsbil som funkar fint fint innan den revs, 30 000 mil . bytte motorn p.g.a min motors vevaxelslager gick åt skogen, började med att sätta dit turbon från den rasade motorn, Den turbon redan var bytt tidigare sommar utav mejj, den gick jätte bra oxå, sedan blev de vit rök i avgasröret och olja i avgasröret och i ena tryckröret. bytte mot den andra turbon som kom ifrån reservdels bilen som läkte lite, hade jag märkt när vi rev reservdels motorn. just nu åkte vi, farsan som chafför och jag deprimerande på motor vägen, turbon gick jätte bra, men det rök som ett ånglok i avgasröret. vi stannade till och kollade, den luktade jätte mycket bränt o.s.v en tacksam snubbe men en saab 9000 kom och stannade och snackade, han trodde att topplockpackningen läckte, (det är lite olja som läcker från topplocket)
som nu är frågan till er mera kunniga än mig är ! är det jag som haft otur med oljeläckande turbosar båda 2 eller är de topplocket som läcker !?
det är en saab 9000 2.3 LLT speedparts steg 2 öppet luft filter och 3´´ rör, och det skulle hjälpa er avv hjälpa mejj.
Med väldigt vänliga hälsnigar ludwig.