Då var det väll dags för en annan att starta en projekttråd här med!
Lite roligt med folk som vill följa med under resans gång men även kunna blicka tillbaka själv.
Bilder kommer komma några gånger i veckan då man inte har tid o tillbringa varje dag därnere.
Åsikter och synpunkter är välkomna sålänge det är konstruktiva saker.
Bilen är en gammal NG900 -95a som jag köpte för ca 1 år sedan som stått som lärobil på en fordonsskola.
DÄRAV så vet man inte (eller snarare vet) vad som har gjorts.
Som alltid med 900 turbos e man ju alltid sugen på Steg 1-2-3 till en början.
Skicket bilen köptes i.
Begav mig till Nordic Tuning för att få ett steg 3 i bilen vilket gjorde en rejäl skillnad , men sen är man aldrig nöjd heller för den delen.
Men en lång historia kort.
Innan bilen ställdes av inför vintern sluta hon på 410hk med Steg 4 E85.
Det med allt orginal i motorn. (Ganska bra jobbat?) Säger det mesta om de gamla spisarna.
Det som gjorts med bilen vid avställning hösten 2011 är följande.
Sensonic bortkopplad och ersatt till manuell koppling.
Siemens Decca 630CC Spridare
Nytt bränslesystem med enbart NUKE Performance.
3" DP 100cells racekat.
X-Flow IC.
Garret GT30
..............................................................................
Ganska basic så att säga.
Nu till lite roligare saker.
Lägger upp bilder tillbaka i tiden då jag började nedrivningen 10okt.
Motorn hängdes ur först för isärplockning.
Inälvor som såg ut sådär , det har tydligen skruvats med detta då det va mycket lösa skruvar här o där så en himla tur att det plockades ner. Bara veven och vevstakarna som kommer användas igen då det får bli JE kolvar.
Ett skitigt motorutrymme som kommer få sig en makeover.
Ja nått har ju hittat sin väg in där iallfall borrar upp blocket står på listan..
Va på skroten och hämta ett nytt tråg då det gamla såklart va sprucket pga av en "Magnus Samuelsson" åtdragning av oljepluggen.
Så nu är vi framme vid nutid allt som följer är relativt frekventa uppdateringar under jobbets gång.Vart ett motorbyte på Aeron också...självklart men nu har man gjort det ett par gånger så nu tar de inga tider
Avfettat motorutrymmet i 1 hel jävla dag från all dynga men nu är det klart o lacken är lagd.
Torkat ett dygn och det härliga mattsvarta har kommit fram som sedan kommer pryda hela bilen.
Hann även med och lacka upp en blästrad subframe i Doozan orange vilket vart jäkla snyggt bryter fint emot
det svarta.
Påbörjan i hjulhuset är gjort med hammarlack till en början.
Update kommer troligtvis imorgon men nu är det en början iallafall på min första projekttråd ros eller ris!