3806
Sök

Sätta egna regler för det rallyt man anordnar

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
Vad är det dom säger, "hellre brödlös än rådlös"? Visst ligger det något i det, nöden är uppfinningarnas moder och som rallyentusiast så är det en stor nöd för mig att vi amatörer inte har något rally som går på landsvägar (...i och för sig kallas väll många olika typer av vägar för landsvägar, men ni vet vilken typ av väg jag syftar på). Så jag kom på idén att eftersom det inte finns någon klass som körs på asvaltslandsvägar på landet så får jag väll uppfinna ett rally. Nu är det bara idéer än så länge, inget jag kommer realisera varken idag eller i morgon. Men vad säger ni, tror ni man kan få bestämma reglerna för rallyt ifall man anordnar det eller kommer inte polisen godkänna det ifall man inte följer bilsportsförbundets regler?

Om inte annat så vore det trevligt med minst en specialsträcka som gick på asvaltlandsväg av denna typ http://www.google.se/imgres?q=landsväg& … 29,r:6,s:0

Ja jag vet att jag kommer skämmas för denna tråden i morgon när min kvällskreativitet gett sig av under natten. Men sålänge pennan är vass så glöder potentialen. Och som dom säger i Las Vegas: "the sky is the limit" wink
Senast redigerat av TomasCarlsson (17 november 2011)

8 251 Inlägg
17 november 2011
Men.... Nu finns det ju faktiskt några rallyn av den gamla hederliga sorten som har SS på asfalt även om det brukar vara kotra sträckor i dem fallen. Men det är med stor säkerhet pga strulet med att få tillstånd att stänga av vägar. Och desto större väg desto mer bekymmer.

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
Okey men hur mycket har arangörerna att säga till om vid rallytävlingar?

KHRacing
17 november 2011
TomasCarlsson skrev:
Okey men hur mycket har arrangörerna att säga till om vid rallytävlingar?

Förstår inte frågan:

Om inte arragörerna följer reglerna för tävling så får de ju inte arrangera,
& en tävling kan mkt väl totalstoppas pga arragörsmissar !

8 251 Inlägg
17 november 2011
TomasCarlsson skrev:
Okey men hur mycket har arangörerna att säga till om vid rallytävlingar?

Vad det gäller reglerna? Ingenting så länge det handlar om vanliga rallytävlingar eftersom reglementet är fastslaget av SBF. Sen är det upp till arrangörer att förhandla med polis, kommun och markägare om avstängning av vägar och återställande av vägarna och eventuella andra åtgärder som kan behövas. Och en arrangör som inte förljer reglerna kan drabbas av påföljder, beroende på vad som man bryter emot.
Senast redigerat av Marlboroman (18 november 2011)

Sök