3204
Sök

Köpråd! saab aero vs audi s3

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
hejsan funderar på att köpa en lite nyare och bättre bil framöver och undrar lite om dom, allt som är bra att veta och att bilen ska användas mest till vardagsbil men ändå kunna gasa lite grann och ja en vanlig bil, planerar unge nån gång oxå smile

bil 1
saab 9-3 aero -04 16000mil, automat, drag, dimljus, taklucka, backsensorer m,m företag som har den.

bil 2
audi s3 -99 svensksåld, 23000mil, besiktad med några enkla 2:or som inte kostar allt för mycket men sen finns det inge mer att säga om den förutom att den är chippad och gul smile

alla svar är tacksamt att ta emot smile

982 Inlägg
21 november 2011
inge å välja på..köp s3an du kommer inte ångra dig ! saaben går du bara back på hur billig den än är..

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
hehe ja fast jag tycker saab är riktigt fina bilar och känns som det är mycket bil för pengarna.

982 Inlägg
21 november 2011
sluta nu enda som är bra med saab är komforten..du blir aldrig av med en aero automatare..s3an får du iaf igen samma pengar som du ger.

2 271 Inlägg
21 november 2011
Nu försöker jag inte vara partisk utan ser mer till ålder och mil, med det sagt hade jag valt Saaben.
Men om man hade vart rik hade jag valt båda! smile Sommar och vinterbil.cool

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
21 november 2011
haha hade inte tvekat en sekund ...

funkar ju inte att välja mellan en sunk saab och en audi !!

Audin alla dagar i veckan !

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
hehe ja man är sugen på en lekbil som s3an men när man kör hårt så går oftast saker sönder vad jag vet och s3an kommer man köra riktigt hårt med och har en 945 ltt som ska vara kvar på gården oxå så en sladd bil finns redan.

4 637 Inlägg
21 november 2011
CHEEVA skrev:
sunk saab

Hade valt Saaben. Men är den en "sunk saab" är det nog roligare med en Audi i bra skick när man ändå ska byta upp sig.

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare

det är nått med den som ger lite konstiga vibbar, varför lagar man det inte själv om det nu är så enkelt och billigt??

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
21 november 2011
visst ska du ha unge är väl saaben bättre.... men annars hade jag inte tvekat

går inte riktigt jämnföra de två bilarna ... kolla efter en a4 eller s4 istället då är valet ännu lättare

2 271 Inlägg
21 november 2011
holken_ skrev:

det är nått med den som ger lite konstiga vibbar, varför lagar man det inte själv om det nu är så enkelt och billigt??

Får också lite konstiga vibbar.

Men efter att granskat båda annonserna skulle jag ta Saaben vilken dag som helst.

2 271 Inlägg
21 november 2011
CHEEVA skrev:

går inte riktigt jämnföra de två bilarna ... kolla efter en a4 eller s4 istället då är valet ännu lättare

Det kan jag hålla med om, S4:orna är riktigt fina.

4 637 Inlägg
21 november 2011
holken_ skrev:
ja det är den eller den här saaben.

http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_ … =8&w=3

Skitfin och snygg! Mer bil än Audin och ser bra mkt modernare ut. Rymligare och jävligt mkt säkrare. Vissa ägare till bilar i starkare färger som t ex gult upplever dessutom att de tröttnar på den ovanligt fort.

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
lingua skrev:
holken_ skrev:

Men efter att granskat båda annonserna skulle jag ta Saaben vilken dag som helst.

ja så jag oxå känner, mer saker för pengarna sen går det säkert att pruta lite på saaben eftersom det ändå är en "saab" smile

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
lingua skrev:
CHEEVA skrev:

Det kan jag hålla med om, S4:orna är riktigt fina.

ja det tycker jag med men då är min budget spräckt med ganska mycket och det får inte hända nu smile

2 271 Inlägg
21 november 2011
holken_ skrev:
lingua skrev:
holken_ skrev:

ja så jag oxå känner, mer saker för pengarna sen går det säkert att pruta lite på saaben eftersom det ändå är en "saab" smile

Nyare och bekvämare bil, säkert inte roligare men som sagt, vi har ett par eminenta trimfirmor i vårt
avlånga land. ett steg 1 chip gör mycket t.ex.smile

982 Inlägg
21 november 2011
s4or går ju bara sönder skrot 2,7 motorerna...s3an är ju i grund samma bil som golf 4,seat leon,a3 m.m =billiga delar bland annat..roligare bil alla gånger.

1 059 Inlägg
21 november 2011
gubbsaab eller ungdomsaudi,lätt val AUDI alla dar i veckan.
Sen börjar det bli ont om karossdelar till saab när dom går sönder,tappar massor i värde om saab läggs ner mm

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök