3049
Sök

Köpråd! saab aero vs audi s3

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
lingua skrev:
holken_ skrev:
lingua skrev:

Får också lite konstiga vibbar.

Men efter att granskat båda annonserna skulle jag ta Saaben vilken dag som helst.

ja så jag oxå känner, mer saker för pengarna sen går det säkert att pruta lite på saaben eftersom det ändå är en "saab" smile

Nyare och bekvämare bil, säkert inte roligare men som sagt, vi har ett par eminenta trimfirmor i vårt
avlånga land. ett steg 1 chip gör mycket t.ex.smile

ja det stämmer, men ska till bilprovningen i morgon och kolla upp båda bilarna och se vilken som klarat sig bäst smile

2 271 Inlägg
21 november 2011
holken_ skrev:
lingua skrev:
holken_ skrev:

ja så jag oxå känner, mer saker för pengarna sen går det säkert att pruta lite på saaben eftersom det ändå är en "saab" smile

Nyare och bekvämare bil, säkert inte roligare men som sagt, vi har ett par eminenta trimfirmor i vårt
avlånga land. ett steg 1 chip gör mycket t.ex.smile

ja det stämmer, men ska till bilprovningen i morgon och kolla upp båda bilarna och se vilken som klarat sig bäst smile

Såg att det va taklucka på Saaben, ovanligare än man tror så det är nice.

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
21 november 2011
Beeenny skrev:
s4or går ju bara sönder skrot 2,7 motorerna...s3an är ju i grund samma bil som golf 4,seat leon,a3 m.m =billiga delar bland annat..roligare bil alla gånger.

går sönder hela tiden ?? snälla

http://www.blocket.se/halland/Audi_A4_a … _8&w=2

istället för saaben ... bra mycket bättre om du ska ha familj också

982 Inlägg
21 november 2011
CHEEVA skrev:
Beeenny skrev:
s4or går ju bara sönder skrot 2,7 motorerna...s3an är ju i grund samma bil som golf 4,seat leon,a3 m.m =billiga delar bland annat..roligare bil alla gånger.

går sönder hela tiden ?? snälla

http://www.blocket.se/halland/Audi_A4_a … _8&w=2

istället för saaben ... bra mycket bättre om du ska ha familj också

????? du kan gå in på vilke audi forum som helst och försöka hitta någon som inte haft nå problem med sin 2,7 biturbo mer eller mindre

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
21 november 2011
bara fråga lite folk här på garaget som äger sånna bilar och fråga .... kan lova att de är LÅNGT ifrån alla som haft problem

982 Inlägg
21 november 2011
gört

1 059 Inlägg
21 november 2011
jag är inne på min tredje audi med 2,7 turbo inga motorproblem  álls ,mycket trevlig motor att åka långt med:)
Senast redigerat av racefan (21 november 2011)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
ja taklucka är ju lite lyx som man inte säger nej till, sen var audin avställd oxå och då tillkommer det mer pengar där sen är det det ett stort plus att det finns drag på saaben för det har jag inte nu på bilen. men har är det med 209hk och automat?? smile

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
saaben lär vara billigare att äga, då tänker jag framförallt på soppakostanden med tanke på hur priset stiger. inte liter/mil jag tänker heller för audin kommer nog bjuda in till hårdare körning. Kul, men man betalar för det. är budgeten sträckt så ska du såklart "play it safe"

många + på det för så jag känner, audin kommer det att gasas riktigt friskt med och då känner jag på mig att körkortet kan ryka ganska fort igen :S

2 271 Inlägg
21 november 2011
holken_ skrev:
ja taklucka är ju lite lyx som man inte säger nej till, sen var audin avställd oxå och då tillkommer det mer pengar där sen är det det ett stort plus att det finns drag på saaben för det har jag inte nu på bilen. men har är det med 209hk och automat?? smile

Den rör på sig ganska bra faktiskt även om den manuella känns rappare.
Mot 945:an är det som natt och dag i alla fall kan jag lova.smile

Men som sagt, det finns botemedel den dagen du vant dig! Vilket man alltid verkar göra.smile

113 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
lingua skrev:
holken_ skrev:

Den rör på sig ganska bra faktiskt även om den manuella känns rappare.
Mot 945:an är det som natt och dag i alla fall kan jag lova.smile

Men som sagt, det finns botemedel den dagen du vant dig! Vilket man alltid verkar göra.smile

ja för har kört automat i andra fordon och tycker det är sååå skönt och sen att slippa dra i spaken precis hela tiden. och 940 är kvar så att tjejen ska ha nått att avningsköra i här hemma på alla skogsvägar och så hon har en hyfsad bil sen smile

4 637 Inlägg
21 november 2011
Håller med. Gudomligt att slippa spakfan i en bil... och mer ekonomiskt, annars drar man oftast för mkt på växlarna för nöjes skull. smile
Och även en automatbil är kul, framförallt med en del effekt som saaben du pratar om har.
Senast redigerat av Navkapsel (21 november 2011)

1 080 Inlägg
21 november 2011
Även jag skulle valt saaben alla dagar i veckan, bara en handbromsvajer kostar ju mer än 500 spänn... Saaben må kännas lite trött vid växlingarna pga automaten, men  den håller ju ett bra tag oxå smile

Sen står det väl inget om service på audin, kan ju dels bli dyrt med service och även svårsålt om den inte är fullservad.

Edit: såg nu att den var fullservad, dock värt att kolla om det är gjort nyligen wink
Senast redigerat av pontiacen (21 november 2011)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

796 Inlägg
21 november 2011
Skulle också valt Saaben. Delarna till Audi är svindyra, sen kan du få en i stortsätt fullutrustad Saab -03 och nyare för samma pris du får en Audi -00 med snikutrustning såsom, tyg m.m.

Hemma bra, garaget BÄST!

Trucker
2 710 Inlägg
21 november 2011
Skulle valt Saaben utan att ens börja jämföra med s3an. detta för att jag själv går i tankar på¨en liknande eller 9-5 aero smile

Fart missbrukare

BMW entusiast
579 Inlägg
21 november 2011
Jag som har haft en Audi A3 som i grund och botten är samma bil som en S3 rekommenderar dig att inte ens fundera på att köpa Audin!

Svindyra reservdelar, rostar överallt, galen förbrukning och så går dom sönder hela tiden. Ingen kvalitetskänsla överhuvudtaget. Visst har S3an finare inredning än en vanlig A3 men Saaben är ljusår före ändå.
Sen finns det ingen komfort som helst i Audin, dom är stenhårda utan att kännas sportiga.

Grundar detta på min egen A3, bekantas A3/S3or samt alldeles för många timmar på A3/S3 delen på NordicAudi.com
Senast redigerat av dfine (21 november 2011)

4 637 Inlägg
21 november 2011
trippelturbo skrev:
Skulle valt Saaben utan att ens börja jämföra med s3an. detta för att jag själv går i tankar på¨en liknande eller 9-5 aero smile

håller med. (är dessutom jäkligt märkesneutral

Dessutom är Audi enligt många en bil för de som inte har råd med Mercedes eller BMW. Och vad jag tycker mig läst är ägandet av en Audi dyrare och vad är då vitsen med en?
Men är ingen audiexpert så se inte detta som fakta...
Senast redigerat av Navkapsel (21 november 2011)

1 059 Inlägg
21 november 2011
hahaha ja man ska inte tro på allt man hör.
Jag jobbar med plåt kaross lack o kan säga att alla dom 3 tyskarna är nog ganska lika att äga o köra.Är neutral när jag säger att ingen av dom är billiga att laga men sen kan du ju fråga en märkestrogen o då får du nog ett annan svar.
Nyare volvo o saab är inte heller så billiga längre att laga o underhålla ,då pratar vi org delar köpta i Sverige, ebay mm gynnar ju alla som kör tyskt eller japanst amerikanst och biltema dom som kör svenskt:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

BMW entusiast
579 Inlägg
22 november 2011
racefan skrev:
hahaha ja man ska inte tro på allt man hör.
Jag jobbar med plåt kaross lack o kan säga att alla dom 3 tyskarna är nog ganska lika att äga o köra.Är neutral när jag säger att ingen av dom är billiga att laga men sen kan du ju fråga en märkestrogen o då får du nog ett annan svar.
Nyare volvo o saab är inte heller så billiga längre att laga o underhålla ,då pratar vi org delar köpta i Sverige, ebay mm gynnar ju alla som kör tyskt eller japanst amerikanst och biltema dom som kör svenskt:)

Förstår inte vad att du jobbar med plåt, kaross och lack har att göra med ägande och köregenskaper på bilar riktigt wink
Men du har rätt i att ingen av bilarna är billiga att laga! Å andra sidan finns det inte någon ny bil som är..
Volvo är inte vad dom en gång har varit, dom är inte lättmekade och pålitliga som dom gamla bilarna. Samt att dom ligger i samma prisklasser som tyskarna, trots att dom har långt kvar till tyskarnas nivå. Tror lite för mycket om sig själva kanske? neutral

113 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Ne det är nog dyrt med båda så det bästa är ju att bara ha gammel Volvon ;-) ne får se vad som händer :-P

Sök