3319
Sök

Projekt B230FK

124 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
#1
Tjena! tänkt trimma en b230fk motor. ska slänga i smidda stakar och kolvar.. så nu är frågan vad ska jag ha för topp tycker ni? och vad för sprut? eller hur mkt klarar orignialsprutet?

MVH Jacob

Sothora <3
1 201 Inlägg
23 november 2011
#2
Google is your friend.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

8 250 Inlägg
23 november 2011
#3
Det beror ju på vad du siktar på i efekt, vad grejjerna får kosta och vad du har för krav på körbarhet. Originalsprutet är ju bara att glömma om du har lite värre planer, i alla fall om du vill ha ett bra resultat.


124 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
#4
TÄnkt 250-300 hästar. Vad håller originalkolvarna för? Vad rekommenderar du för topp och kam?:-)

8 250 Inlägg
23 november 2011
#5
För såna effekter klarar du dig med original kolvar och topp. Gränsen för kolvar + stakar brukar man säga är 300hk, men finns dem som tagit ut mer. Va gäller kam så duger en vanlig A eller någon V-kammarna. Men det finns många fler som funkar.


379 Inlägg
24 november 2011
#6
För 300hp i ett rödblock:

Köp ett vettigt sprut, tex Vems (hör med mig på PM om du är intresserad).
*875cc spridare.
*En hyffsat stor turbo tex T04E. Finns med inbyggs WG = Smidigt!
*Grenrör. Bygg ett själv, eller köp färdigt.
*Större IC.

Sen bultar du ihop det, tankar E85 och åker till närmaste mappare, svårare än så är det inte.
Stakar och kolvar klarar 300hp utan problem. Vi kör ca 400 på våran med 16v topp. Med orginal botten, och svarvade kolvar. Tvivlare får gärna komma till garaget och kolla.

Sen kommer det dyra att få drivlinan att hålla. BMW Getrag med nån lämplig sachs platta och 6 puckad sinter borde räcka.

Team RmR
393 Inlägg
24 november 2011
#7
folk runt trollhätte området har plockat ut ca 500 med org botten wink

Sen är ett MS sprut bra pris på till dina mål och går även bygga vidare på smile



Sök