3331
Sök

Preppa b5234t block

Marx Engineering
55 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
Tjena tjena, undrar lite angående att preppa ett t5 block.
hört att folk schimsar mellan fodrerna, sett att man schimsar upp med plåt bitar, undrar varför man gör detta?
Sedan också att man "förstärker" blocket.
Undrar lite vad man gör när man förstärker, är de att man stagdar upp mellan cylinder väggarna och blocket, alltså i vatten kanalerna?

Ge gärna lite tips på vad man kan göra i övrigt med b5234 blocket
Mvh

MarX Engineering
Sponsorer:
www.infosite.se

frihjula ibland annars hoppar kolvarna ur
23 Inlägg
26 november 2011
schimsar gör man genom att sätta dit dubbla topplockspackningar och förstärker gör du gemom att fylla cylindrarna med fogskum:) lycka till! mvh

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 november 2011
Sidepipe skrev:
schimsar gör man genom att sätta dit dubbla topplockspackningar och förstärker gör du gemom att fylla cylindrarna med fogskum:) lycka till! mvh

HAHA håll dig undan motorer min vän!

Schimsa har inget med topplockspackningar att göra, att sätta dubbla sänker bara kompet.

Fyller du cylindrarna med fogskum lär bilen inte starta, och gör den det kommer det bli  en kaskad av fogskum efter som fogskum inte tål ett skit det är gjort för att dreva fönster med..

Schimsar gör du för att stadga cylinderväggarna hur dom gör mer exakt lär du hitta på nått T5 forum, Vattenkanalerna kan man betongfylla men då snackar vi monster effekter (9-1000hb+)

8 250 Inlägg
26 november 2011
Mallle skrev:
hört att folk schimsar mellan fodrerna, sett att man schimsar upp med plåt bitar, undrar varför man gör detta?

Man gör det för minska fodrens möjlighet att röra sig i ovankant. Lär dock göras lite försiktigt för att inte orksaka spänningar eller förstöra kylning i glipan där emellan.

Mallle skrev:
Sedan också att man "förstärker" blocket.
Undrar lite vad man gör när man förstärker, är de att man stagdar upp mellan cylinder väggarna och blocket, alltså i vatten kanalerna?

Man sätter i en plåt mellan blocket och kasetten dör att cylinderväggarna ska sitta still och inte röra sig.

frihjula ibland annars hoppar kolvarna ur
23 Inlägg
27 november 2011
MeloveGolf skrev:
Sidepipe skrev:

HAHA håll dig undan motorer min vän!

Schimsa har inget med topplockspackningar att göra, att sätta dubbla sänker bara kompet.

Fyller du cylindrarna med fogskum lär bilen inte starta, och gör den det kommer det bli  en kaskad av fogskum efter som fogskum inte tål ett skit det är gjort för att dreva fönster med..

Schimsar gör du för att stadga cylinderväggarna hur dom gör mer exakt lär du hitta på nått T5 forum, Vattenkanalerna kan man betongfylla men då snackar vi monster effekter (9-1000hb+)

haha jag e inte seriös, det hoppas jag du förstår smile

Sök