Förstår stressen men kan vända på det och erfarenheter jag har av lastbilar i trafiken är inte den bästa.
När man åkt med traktor längre sträckor i 40km/h så kommer det en lastbil i 80-90km/h så har de inte vett att sakta in och köra om senare.
Jag har vart med om 2 tillfällen där dödsolyckor vart säkra om det kommit mötande bilar.
Det i uppförsbackar som är helt skymda och lastbilarna i båda fallen gjort flygande omkörning, finns ingen chans i världen att de skulle kunna avbryta om en mötande kommer.
En tredje gång har jag blivit omkörd uppförsbacke med skymd sikt, när lastbilen ligger jämsides så möter vi en lastbil och han som är på väg om mig bara viker in och jag får stå på bromsen.
Vågar inte säga om det tog i eller inte, men det synas att yttersta delen på lastaren skrapat i något vitt.
Sen kör de som idioter trots nedsatt fart vid vägarbeten mm.
Kör efter trafiken och inte efter schema, klagar chefen eller kunderna så upplys dem om fakta eller byt jobb.
Skulle inte kunna tänka mig köra lastbil åt andra, skulle isåfall köpa en egen och köra själv när jag redan har F-skatt och firma, då får man bestämma helt själv