Då va det dax för en liten update!
Har inte hänt så jätte mycket med bilen, men har har några bra och några dåliga nyheter.
Kan börja med det som är bra! Framskärmar är bestälda från SAAB och ska förhoppningsvis bli lackade nu under veckan.
Har pratat med Maptun angående mina problem med laddet och boxen har vart uppe hos dom för analys. De kom fram till att det kan vara boxen som är kass så de skickar tillbaka en ny så föhoppningsvis så kommer den nu i veckan eller nästa vecka. Synd bara att jag inte kommer kunna testa den med alla hästar i hagen.
Jag har även bytt grillen till en med turbo emblem i, bara en rolig liten grej.
Nu till det lite dåliga. När jag köpte bilen så hade förgående ägare plockat bort alla emblem bak p.g.a. att färgen hade lossat så de va bara svarta. Problemet med det var att det fortfarande var en massa märken kvar efter som. Har försökt som fan att få bort märkena med de vill inte bort. Trodde först att det va limrester så jag har testat med Label Off och även med värme med det vill inte släppa. När jag kollade ännu närmare så såg jag att det tyvärr inte var lim, det var skador i lacken. Testade att polera men det hjälpte inte. Ända alternativet som är kvar är att slipa ner och lacka om. Tyvärr så var emblemen inte på rätt plats heller så det går inte att bara klistra på de nya emblemen över de gamla märkena, det kommer ni se på bilderna.
Som man kan se så är 9000 och Aero flyttade åt vänster för att göra plats åt ett S emblem till höger. Jag tänker dock inte ha S utan bara 9000 och Aero. Eller vad tycker ni? Bilen heter ju Aero S och det var just därför förra ägaren hade ett S där.
2.3 Turbo har oxå skadat lacken.
Nästa dåliga nyhet är den dumma Performance by Nordic dekalen som sitter i cornerfillern. Den ville absolut inte lossa och det lilla som jag fick loss skadade lacken. Så den kommer behövas lackas om den med.
Tråkigt att sånt händer men sitter ju aldrig fel med lite ny lack. Förhoppningsvis kommer grejerna kunna bli lackade nu i veckan, bagageluckan får dock vänta tills ett senare tillfälle.
Allt för ikväll!
William