3361
Sök

Kan man ta bort en abs enhet ? subaru legacy

KHRacing
3 december 2011
gtjim skrev:
oki jajo de låter som de bler bra i slutet smile
vad sa besiktningen då om detta:P

inget ännu, ar ej besiktigat bilen.

692 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
gtjim skrev:
oki jajo de låter som de bler bra i slutet smile
vad sa besiktningen då om detta:P

inget ännu, ar ej besiktigat bilen.

hehe okok

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

406 Inlägg
3 december 2011
KHRacing skrev:
DJeXCute skrev:
Fast den viktigaste frågan är ju vad som händer vid en olycka. Skulle det tex vara halt och du får sladd när du gör en hård inbromsning och kör på en annan bil så lär ju du få stå för hela notan själv då du kopplat ur ABS med flit. Ännu värre om någon kommer till skada. Så det skulle jag kolla upp innan jag gör något smile

Tror du det står i datan hos Bilprovningen att fordonet har ABS ?

Vad har bilprovningen med en olycka att göra? Råkar du köra på någon så personen omkommer så kommer bilen att kontrolleras och ser dom då att man kopplat förbi ABS'en med flit så borde det ju bli vållande till annans död.

MvH Glenn Wiberg

1 827 Inlägg
3 december 2011
DJeXCute skrev:
KHRacing skrev:
DJeXCute skrev:
Fast den viktigaste frågan är ju vad som händer vid en olycka. Skulle det tex vara halt och du får sladd när du gör en hård inbromsning och kör på en annan bil så lär ju du få stå för hela notan själv då du kopplat ur ABS med flit. Ännu värre om någon kommer till skada. Så det skulle jag kolla upp innan jag gör något smile

Vad har bilprovningen med en olycka att göra? Råkar du köra på någon så personen omkommer så kommer bilen att kontrolleras och ser dom då att man kopplat förbi ABS'en med flit så borde det ju bli vållande till annans död.

Samtidigt om det inte står i några papper och det inte finns något spår av ABS enheten kvar så är det ju som att den aldrig funnits?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

KHRacing
3 december 2011
DJeXCute skrev:
KHRacing skrev:
DJeXCute skrev:

Det argumentet hade aldrig hållt i rätten .- jag personligen bromsar bättre utan än med ABS.

692 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
kan vi hålla oss till tråden o vad den handlar om  ? vad som gäller  om man kör på någon eller något annat så har inte det o göra med denna tråd  men en bil utan abs bromsar snabbare en en bil med abs så är det  hur man en vrider o vänder på det  om man kan körstilen utan abs  så äre ingen fara .

så tillbaka till tråden

hittade en huvudcylinder från nån annan bil som verkar passa  mot bromsservot  och som har 4 stycken utgångar  kommer få inskaffa 4 stycken skarvnipplar  lite koppar rör  o 4 stycken broms nipplar  o dra om broms systemet lite så att  hb vb vf hf går direkt in i huvudbroms cylinder o då skulle ja gissa på att bromsystemet kommer fungera smile

KHRacing
3 december 2011
lycka till

692 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
de gick fin fint inga problem efter:)

KHRacing
19 december 2011
gtjim skrev:
de gick fin fint inga problem efter:)

Nice :-)

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
20 december 2011
KHRacing skrev:
DJeXCute skrev:
KHRacing skrev:

Det argumentet hade aldrig hållt i rätten .- jag personligen bromsar bättre utan än med ABS.

min erfarenhet oxå
dock mer kontroll med abs:en

men börjar man plåga på ordenkligt får abs skapligt tokspel

har varit med om lägen där abs blir totalt livsfarlig

var ute och plågade lite grusväg med en gammal 850 jag hade och åker ganska fort och hoppar över ett backkrön och bromar man inte direkt efter landingen blir det jobbigt men abs gjorde att det verkligen inte gick att bromsa alls..den började slå som besatt men det bromsade inte det minsta

har kört vägen hur många gånger innan så jag vet vart gränsen går
och tur var det annars hade jag nog hamnat i skogen så dåligt abs skötte sig smile

Kör fort så hinner inget hända...

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
18 januari 2012
Growe skrev:
men börjar man plåga på ordenkligt får abs skapligt tokspel

har varit med om lägen där abs blir totalt livsfarlig

Därför plockar man bort ABSen på "busbilen", används aldrig på halt underlag, aldrig körs på grusvägar.

Jag har precis tagit bort min ABS och har bara 2 utgångar på min cylinder, splittade med t-kors och det kommer fungera alldeles utmärkt, polaren kör så och de funkar prima smile
Finns enkla och det finns mer komplicerade sätt för att få mer bromsverkan fram/bak osv osv.

Mvh

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
20 januari 2012
Funderar också på att riva dän ABS:en på Mitsun min. Bilen kommer gå som gatlegal ban/drift bil så...

Funderingen gäller bilprovningen. Kommer dom anmärka på det eller kommer går det att regga bort utan att gå omvägen genom ombyggt fordon. Jag ska ändå in och regga med buren.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

KHRacing
20 januari 2012
Drar man allt nytt i bromsrör så kommer de inte att se det är min tanke, men byter man bara vissa rör så kan de ju undra.

Sök