Tack för all feedback.
Gjorde lite rattbyte i veckan efter att ha fått min adapter. Testade först med en vanlig billig adapter men fick det inte att passa alls då jag även skulle ha quickrealese. Så de hela bytet tog väldigt mycket längre tid och kostade mer än vad jag hade planerat...fast bättre de än att ha ratten i bröstkorgen.
Sen till alla idioter, inklusive mig själv. Byter ni ratt tänk då på att skulle ni krocka så slår ni antagligen huvudet i en stålratt ist för en mjuk airbag. Bilar som har airbag har i regel mjukare bälten som flexar för att man ska falla mjukt in i en airbag. Så byt inte ratt om ni inte vill se ut som han i bilden nedan. Så ifall man byter ratt sätt in ett 6 punkts bälte med fästen som tål en krock. Inte 4 punktsbälte för då kan man få underglidning och trycka sönder inälvor och liknande organ och sluta med stomipåse. Även detta se bild nedan...
Original ratt, yes ingen hastighetsmätare ännu
Letar för fullt...
Sparcoratt med D2(?!) quickrealese.
NRG Adapter från ebay. Dyr men liten och välgjord...
Så här ser dom andra vanliga/billiga ut. Lite skillnad på djupet. Det bästa är såklart att köpa en adapter med inbyggd quickrealese men men. Man lär av sina misstag...
Så till nästa problem som rattbyte innebär...tutan. Dom har alltid en smart lösning från fabrik men sällan det blir så bra när man ska göra det själv.
Slutade med att jag hittade en "dörrkontakt" som jag byggde om lite...
..satte den sedan bakom ratten så fjädern ligger mot ett bläck som NRG adaptern hade. Så kunde jag svänga OCH tuta
Så blev det och allt verkar funka...
Bara lite finlir så kåpan passar med nya adaptern.
Blev ganska skapligt...