3436
Sök

Iphone 4 laddare "exploderade"

80 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Hej jag köpte en iphone 4 förra veckan och idag när jag för första gången skulle ladda den så "exploderade" laddaren och uttaget i laddaren samt ubs kontakten som man kopplar in i laddaren blev svarta. Jag kopplade först in kablen i mobilen sen usb:n till laddaren sen till vägguttaget. Något som vet vad som hänt och kan telefonen tagit skada? Någon som har varit med om detta fick du isåfall nya kablar eller en helt ny telefon?

Fordonsmekaniker
342 Inlägg
3 december 2011
Jag fattar inte hur du pallade köpa Ifån Martin tongue.
Man betalar mycke pengar för dålig kvalitet xD Hört väldigt många som är väldigt besvikna på Iphone och aldrig skulle skaffa en sån igen big_smile

Men funkar mobilen i över huvud taget nu eller? tongue

DawwE

80 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Japp den funkar hoppas att det inte har hänt något tongue men tror de är något med batteri tiden spelade typ 1h innan de hände och det gick ner 30-40% :S
Senast redigerat av dhmartin (3 december 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
3 december 2011
Inget fel på batteriet. Batteritiden är värdelös på Iphone och alla andra smartphones när man spelar/ringer/surfar osv

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

80 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Okej tror de var för de låg massa program igång i bakgrunden men nu vet jag hur man stänger av dem :p Hoppas jag får nya kablar eller en helt ny mobil på garantin :p

Självlärd
3 083 Inlägg
3 december 2011
dhmartin skrev:
Okej tror de var för de låg massa program igång i bakgrunden men nu vet jag hur man stänger av dem :p Hoppas jag får nya kablar eller en helt ny mobil på garantin :p

Det är också en bidragande orsak, men det finns program som dödar alla såna. Men det har du bevisligen redan hittat big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

80 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Japp vet att de finns såna men hade glömt av det tongue Får skaffa ett sånt när jag har fått nya kablar smile

663 Inlägg
3 december 2011
Daww3 skrev:
Man betalar mycke pengar för dålig kvalitet xD Hört väldigt många som är väldigt besvikna på Iphone och aldrig skulle skaffa en sån igen big_smile

ofan alla i min närhet är är toknöjda inklusive mig själv! haft en själv eller?

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
3 december 2011
Freddeponken skrev:
Daww3 skrev:

Håller med, är skit nöjd med min och batteri tiden är faktiskt helt okej.. smile

~Andy~

80 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Förutom det med kablarna så är jag nöjd med den.

809 Inlägg
4 december 2011
fy fan :o var väll tur att det inte börja brinna ialf! första gången jag hör om det faktiskt. är inne på min andra iphone nu och är helnöjd. kompisarna också smile

Fordonsmekaniker
342 Inlägg
6 december 2011
Freddeponken skrev:
Daww3 skrev:

Räcker ju att man tappar mobilen 1 gång i marken så spricker skärmen rakt av xD Har haft xperia som tålde hur mycke stryk som hellst och har arc nu, håller för allt, och det är ändå större skärm. Ja jag har haft en 3a och kommer aldrig köpa en igen smile

DawwE

dB Jägare!
732 Inlägg
6 december 2011
Har själv en iPhone 4S och är sjukt nöjd! Batteritiden är helt okej jämförelse med htc och xperia som jag haft!

Grafisk Designer
220 Inlägg
7 december 2011
Jobbar med att sälja telefoner/data/tillbehör av alla dess slag och använder själv iPhone.
Det är en bra lur, är även Applefrälst till max, har bara deras produkter och tyvärr en kass
PC som jag fått från skolan att använda i mina studier.

Det är bara att erkänna, batteritiden är kass. Men, det är den på övriga smartphones också.
Gick från en Nokia E72, den höll batteriet i ca 1 vecka på, nu laddar jag min iPhone varje kväll.
Kan dock inte ha någon android eftersom de inte synkar med Mac, men vill inte ha någon sådan heller smile

Anledningen, som jag tror, till att vissa inte gillar iPhone är att de som har PC inte kan använda den riktigt
"fullt ut", de samarbetar inte riktigt lika bra som med en Mac. Är man PC-frälst så vill man ibland inte gå
över till något annat märke. Android är PC's mobiler, iPhone är Mac's. Fråga alla som är missnöjda vad dom
använder för datorer, tror jag vet svaret.. wink

Ang. din laddare som exploderade så har vissa kunder råkat ut för liknande, dock inte att den exploderar utan
mer börjar lukta bränt och slutar fungera. Jag gissar att din laddare har varit defekt sen innan du började ladda (måndagsexemplar) och därför blev det som det blev. Det du kan göra är att gå med den till din butik och berätta om skadorna så får de ersätta dina grejer och de får dom senare ta med den grossisten dom köpte den av.
Din iPhone tog förmodligen ingen skada eftersom där är en säkring även i laddaren som förmodligen har gått före det kom in i telefonen. Märker du inget på den så är det helt okej smile

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

212 Inlägg
7 december 2011
Daww3 skrev:
Freddeponken skrev:
Daww3 skrev:

Räcker ju att man tappar mobilen 1 gång i marken så spricker skärmen rakt av xD Har haft xperia som tålde hur mycke stryk som hellst och har arc nu, håller för allt, och det är ändå större skärm. Ja jag har haft en 3a och kommer aldrig köpa en igen smile

Beror på, har tappat min 4  ett 10-tal gånger i asfalt, golv m.m. Har tappat en liten flisa ur skärmen men det är allt.
Ja det är stor risk att skärmen spricker (har bytt ett par skärmar åt kompisar) Tror dock att det beror på spänningar i skärmen från fabrik.

Försig inte betalat ett öre för telefonen men hade en 3GS i ett par år och är inne på andra året med min 4:a så nej kvalitén är det inget fel på (inte andrahandsvärdet heller) fick 2100:- för min 3GS 2år gammal wink

Skulle vara intressant vilka som är missnöjda med sina lurar, visst den har sina brister men fördelarna väger över i mina ögon. Jag jobbar som IT-konsult och alla kunder som jag träffat är nöjda med sina Iphones.

Är dock ingen fanboy, skulle kunna tänka mig en windows mobile lur nästa gång jag byter, dock svårt för android.

80 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Ska skicka tillbaka den, dom byter troligtvis ut hela mobilen sa dom annars nya kablar. Tack för alla bra svar smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 december 2011
fonziebear skrev:
Jobbar med att sälja telefoner/data/tillbehör av alla dess slag och använder själv iPhone.
Det är en bra lur, är även Applefrälst till max, har bara deras produkter och tyvärr en kass
PC som jag fått från skolan att använda i mina studier.

Det är bara att erkänna, batteritiden är kass. Men, det är den på övriga smartphones också.
Gick från en Nokia E72, den höll batteriet i ca 1 vecka på, nu laddar jag min iPhone varje kväll.
Kan dock inte ha någon android eftersom de inte synkar med Mac, men vill inte ha någon sådan heller smile

Anledningen, som jag tror, till att vissa inte gillar iPhone är att de som har PC inte kan använda den riktigt
"fullt ut", de samarbetar inte riktigt lika bra som med en Mac. Är man PC-frälst så vill man ibland inte gå
över till något annat märke. Android är PC's mobiler, iPhone är Mac's. Fråga alla som är missnöjda vad dom
använder för datorer, tror jag vet svaret.. wink

Ang. din laddare som exploderade så har vissa kunder råkat ut för liknande, dock inte att den exploderar utan
mer börjar lukta bränt och slutar fungera. Jag gissar att din laddare har varit defekt sen innan du började ladda (måndagsexemplar) och därför blev det som det blev. Det du kan göra är att gå med den till din butik och berätta om skadorna så får de ersätta dina grejer och de får dom senare ta med den grossisten dom köpte den av.
Din iPhone tog förmodligen ingen skada eftersom där är en säkring även i laddaren som förmodligen har gått före det kom in i telefonen. Märker du inget på den så är det helt okej smile

Finns 2 anledningar till !
Stödjer ej flash ( IDIOTI ! )
Itunes... Vilket skämt hela skiten är.

Lirar själv med iphone och kan inte mer än påstå att luren är Awesome !
Men finns fortfarande MASSA saker jag saknar !

C H E V R O L E T <3

463 Inlägg
9 december 2011
Children-Of-Bodom skrev:
Finns 2 anledningar till !
Stödjer ej flash ( IDIOTI ! )
Itunes... Vilket skämt hela skiten är.

Lirar själv med iphone och kan inte mer än påstå att luren är Awesome !
Men finns fortfarande MASSA saker jag saknar !

Att den inte stöder flash är en bra sak. Flash används framförallt till reklam på internet, den slipper man helt. Vill man spela flashspel etc så skulle det ändå inte fungera då flash inte har stöd för pekskärmar. Framtiden ligger i HTML5 vilket fler och fler utvecklare inser. Tom adobe som äger flash lägger ner det lilla mobilstödet som finns. (http://www.telekomidag.se/nyheter/artikel.php?id=36237). Flash har också ofta säkerhetsbrister. Utöver de anledningarna är den huvudsakliga anledningen att flash skulle dra slut på dit batteri otroligt fort. Finns inget på nätet som drar så mycket resurser som flash.

iTunes håller jag med dig om. Jag har äntligen kunnat sluta använda det helt och hållet i och med iOS 5. Kör spotify premium för musik, videoär antingen streamat eller så lägger mitt konverteringsprogram in det direkt på luren och backup via iCloud.

OnT: Läskigt att laddaren går sönder och lämnar sot efter sig. Hoppas det löser sig med garantin. Jag har haft 3G, 3GS och nu en 4 plus iPad2 och även min sambo har iPhone, ingen av oss har varit med om det.
Senast redigerat av habomaster (9 december 2011)

80 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Har äntligen fått retur lappen som ska klistras på när man  ska skicka tillbaka, det tog bara 5 dagar sen tar det typ 5 dagar till att skicka den. Sen ska dom kontrollera skiten det tar 2-3v. Kan dom inte bara skicka en helt ny direkt när dom får min... någon som vet om ja kan ta mitt vanliga simkort och anväda så länge i min gamla mobil har ju 2 st med samma nr ett micro sim och ett vanligt
Senast redigerat av dhmartin (9 december 2011)

463 Inlägg
9 december 2011
Ja, simkorten är funktionellt likadana. Microsim:arna har bara extra plast runt chippet. Det svåra är att få simkortet att ligga rätt i en vanlig telefon, men det finns adaptrar för det. Kika in på en telebutik eller typ kjell&co om du har det i närheten så kan de hjälpa dig.

Sök