3586
Sök

Audi 80 avant 2,6 Kamremsbyte, HJÄLP!

486 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Blev nu tvungen till att akut byta kamrem på bilen, vet precis hur jag ska göra allt osv, inställningar m.m. MEN När jag ska ta av remskivan som sitter på vevaxeln så har förra ägaren (jävla klappträ) dragit tre av dom 8 insexbultarna runda! Hur F*n ska jag få loss dom? sad

Kokar ris
923 Inlägg
5 december 2011
ta en 8-kantshylsa och trä över, papegojtång om du får plats, banka i en torx, borra av skallen, be till gud.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Avstängd
201 Inlägg
5 december 2011
svetsa på valfri sak wink

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

182 Inlägg
5 december 2011
slå i en torx eller inbus fungerar nästan alltid

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

486 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Låter som jag måste plocka ner hela fronten, annars får jag aldrig kraft nog i hammarn  för att få i torxen...

182 Inlägg
5 december 2011
KJensen skrev:
Låter som jag måste plocka ner hela fronten, annars får jag aldrig kraft nog i hammarn  för att få i torxen...

det är nog bara att bita i det sura ...

se det på den ljusa sidan det kommer bli gör lätt att byta kamremen när fronten är nere smile

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

486 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
jigab skrev:
KJensen skrev:

det är nog bara att bita i det sura ...

se det på den ljusa sidan det kommer bli gör lätt att byta kamremen när fronten är nere smile

Ett riktigt fanskap att plocka ner fronten på, oljekyl och mkt skit... Ingen som känner sig motiverad för lite gratis arbete? lol cool

169 Inlägg
6 december 2011
Kommer du inte åt att kapa skallarna? Sen kan du ta bort remskivan och lossa resten av skruvarna...

Mvh Mattias

486 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Idag lyckades jag! 2 storlekar större torx och banka på jäklar, fan så stolt över mig själv som lyckades byta kamrem helt själv på en v6a med endast standard verktyg:) jobbigt ska gudarna veta men ändå kul! tack alla för råden smile

Sök