2735
Sök

Ang elfel volvo v70

5 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Tja Alla, jo det är såhär har precis köpt en v70 en 01a, Diesel för er som behöver veta det!

Nu när jag kör så dör bilen efter ett tag, den är importerad från tyskland så det står först "Neidre Battspann." efter ett tags körning står det att ABS'en är urfunktion samt STC'en, snart börjar det även varnas om att bromsarna ej fungerar. Sen börjar den hacka när man försöker gasa.

Stannar bilen står still i ungefär 15 minuter sen startar den PRECIS som den ska och det går att köra med den ett bra tag innan detta börjar igen. Har provat att byta batteri 3 gånger och händer samma sak med alla batterier, dessa batterier är även provade i en annan bil där de fungerar utmärkt. Så att det är fel på batteriet kan man skippa, för det är det inte.

Nu är frågan om det är någon som har varit med om liknande symptom i sin v70 och möjligtvis vet vad detta kan bero på? är i behov av hjälp då jag använder bilen dagligen till jobbet.

Tack på förhand MVH Tobias

5 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Glömde skriva att bilen är död efter jag stannat när allt det här börjat lysa och den börjat hacka, sen efter ungefär 15 minuters väntan så startar den PRECIS som den ska igen och går att åka!

Sök