10 december 2011
Trådstartare
Precis, Folksam betalar det pengar som de anser att bilen var värd i augusti månad.. (Tack gode gud att inte detta hände i december.. då hade man fått 30,000?) Hur som helst, Vad jag verkar ha fattat så brukar försäkringsbolag kunna förhandla litegrann... Men min handläggare värkar vara ganska bestämmd på att "denna Maikel ska inte få ett skit" Hans chef verkar backa upp honom till 100% då dom säger precis samma saker... På måndag skall jag ringa till försäkringsbolaget och fråga ut honom hur han EXAKT har värderat och visa mig källor som han har utgått ifrån.....
I fredags så skickade jag in brevet som handelskammarens värderingsman skickade till mig.. Den skickade jag in till handelskammaren som förordnat denna värderingsman, nu skall de göra en lite utredning om varför detta har hänt.. Hoppas på fullaste allvar att denna Carl som värderat min bil blir av med sitt förordnande... Ska bli kul att få se om de backar upp honom eller inte... Undrar dessutom hur det skulle funka för honom i rättegång med värderingen som han fixat i första hand...
Jag kommer inte att sluta skriva om hur detta har gått, jag menar alla som sitter i garaget.org gillar sina bilar... Detta skulle kunna hända precis vem som helst av oss?! att få sin bil brännd är inte kul kan jag som upplevt detta säga... skulle detta hända någon annan här, så kan ni kolla hur det har gått för mig..