1 år och 3 månader sedan jag uppdaterade! Tiden går fort när man har roligt.. Eller?
Skrattade lite inom mej när jag såg vad jag skrivit som första rad på första sidan i den här projekttråden.. "för mycket fritid"
Har för lite fritid för att hinna med denna bil och för mycket andra tokiga projekt.
Vad har hänt sen sist då?
Hmm..
Inte mycket!!!
Några andra bilar som man byggt, har det hänt mer på kanske men inget roligt att visa tyvärr..
Ska färdigställa bilen jag kommer berätta om här nedan, för att sedan börja på allvar med flamman igen.
Just nu håller jag på att byta lite grejer på min bruksbil (Vita 965an) jag skulle "bara" byta växellåda...
M90lådan är ju inte så känd för att hålla bra, de har man ju fått erfara därför har jag nu skrotat 3st lådor.
Så därför skulle den uppdateras med en bmw låda, en "vanlig" 525 diesellåda var det tänkt.. men som vanligt nöjer man sej inte med det.
De slutade med att man beställde en 6vxl låda från bakaxeldelar.se som fick specialanpassas för min motor, då måtten inte stämde på första lådan jag fick hem.
Till lådan så letade jag fram en Sachs performance lamell så jag slipper köra med dubbelmassigt svänghjul.
Sen råkade de hamna en 3.0l motor och ett motronic 4.4 sprut i den också med nya transpondernycklar fast till mina befintliga lås men det är ett annat kapitel som ni får fråga efter om ni vill veta mer..
Just idag så svetsades iaf balken till vxl-lådan om, så det är väl den jag kan visa er

![https://www1.garaget.org/gallery/images/43/42918/42918-65d5c991d6e9f14c7ce5e938a33f21ef.jpg]()
Vill ni se mer bilder så får ni hojta till!