Hej på er,
Lovade att starta en projekttråd om nya bilen när jag fick den, så här kommer den:
Äntligen kom den dagen jag strävat efter i mer än halva mitt liv.
Alla de timmarna av arbete som ligger bakom för att komma hit visar sig vara värda varje sekund.
Dagen jag drömt om.
Det var dagen då jag blev ägare av en Evolution.
I lördags, den 10/12 2011 ställdes larmet på kl 06.00 för att åka nästan 30 mil genom snöslask och ruskväder söderut ner till Älmhult.
3,5 timmars bilfärd senare stod jag där öga mot öga, bara några meter i från mitt mål.
När jag gled ner i förarsätet på högersidan, greppade ratten och vred om nyckeln, fick uppleva gången i motorn och växlarnas distinkta lägen så uppfylldes mina förhoppningar, och mer därtill.
Hela provkörningen var som en salongsberusning, man var där fast ändå inte, nästintill drömliknande.
Kontrakt skrevs på och snart lämnade jag Älmhult bakom mig i backspegeln, sedan började alla intryck att sakta sjunka in, vad som verkligen hade hänt.
Ögonen fylldes av diskreta glädjetårar och ett glädjerus for igenom min kropp.
En vis man sa att man skulle leva här och nu, det gör jag till det yttersta. Morgondagen existerar inte för mig, bara nuet.
Så äntligen är man alltså ägare av en:
Mitsubishi Lancer Evolution VIII 260 (FQ-300 spec)
Som synes utseendemässigt är den inte mer än en original E8:a, men det kommer bli lite ändring på detta framöver.
Motormässigt är den, enligt försäljaren, mappad enl. FQ-300 spec. (där av "FQ-300" emblemen på en GSR modell), 3" HKS Superdragger helsystem utan katt, samt K&N Insatsfilter.
Men bilen skall bänkas och se vad den går för just nu, sedan skall jag gå igenom och kika på vad mer som kanske kan vara gjort med den.
Hoppas alla som kollat in min projekttråd om Saaben också kommer följa denna
Återkommer med uppdateringar inom kort!
Take care,
//Anton