3791
Sök

Trimma volvo 945 (B230FK)

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#21
Legosoldaten skrev:
Satt nyss och tänkte på det också, och lådan? pallar den 1.1kilo ladd?

Växellådan? En m90 ska väl inte ha några problem med 250hk smile

DEVIL
1 171 Inlägg
13 december 2011
#22
AirOne skrev:
Brandstrom skrev:
Legosoldaten skrev:
Lättast är ju att köpa en turbo istället och pilla med den big_smile

Jag har en turbo tongue?

Var det en 940 turbo från början?

Sitter en 19t i den tongue

bmw m power

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#23
AirOne skrev:
Brandstrom skrev:
Legosoldaten skrev:
Lättast är ju att köpa en turbo istället och pilla med den big_smile

Jag har en turbo tongue?

Var det en 940 turbo från början?

Det antar jag? Den är reggad med B230FK motorn iaf smile

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 december 2011
#24
Legosoldaten skrev:
AirOne skrev:
Brandstrom skrev:

Jag har en turbo tongue?

Var det en 940 turbo från början?

Sitter en 19t i den tongue

Ja men gör det de original?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

DEVIL
1 171 Inlägg
13 december 2011
#25
AirOne skrev:
Legosoldaten skrev:
AirOne skrev:
Var det en 940 turbo från början?

Sitter en 19t i den tongue

Ja men gör det de original?

Det vet jag faktiskt inte, fråga ägaren.
Kan heta garret tb2543 men jag är inte 100% på det
Senast redigerat av Legosoldaten (13 december 2011)

bmw m power

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#26
Legosoldaten skrev:
AirOne skrev:
Legosoldaten skrev:
Sitter en 19t i den tongue

Ja men gör det de original?

Det vet jag faktiskt inte, fråga ägaren.

Jag vet inte om det var turbo från början, allt jag vet är att det står turbo på regbeviset. Det är en 93a och har ABS och M90 låda, vet inte om man kan få ut något om det är turbo original eller inte av det?

Turbon är inte original, sitter väl en 13c snurra original!
Senast redigerat av Brandstrom (13 december 2011)

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 december 2011
#27
Brandstrom skrev:
Legosoldaten skrev:
AirOne skrev:

Ja men gör det de original?

Det vet jag faktiskt inte, fråga ägaren.

Jag vet inte om det var turbo från början, allt jag vet är att det står turbo på regbeviset. Det är en 93a och har ABS och M90 låda, vet inte om man kan få ut något om det är turbo original eller inte av det?

Turbon är inte original, sitter väl en 13c snurra original!

Hursomhaver, det är i regel praxis annars att om man drar upp effekten så uppdaterar man även stoppförmågan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#28
AirOne skrev:
Brandstrom skrev:
Legosoldaten skrev:

Det vet jag faktiskt inte, fråga ägaren.

Jag vet inte om det var turbo från början, allt jag vet är att det står turbo på regbeviset. Det är en 93a och har ABS och M90 låda, vet inte om man kan få ut något om det är turbo original eller inte av det?

Turbon är inte original, sitter väl en 13c snurra original!

Hursomhaver, det är i regel praxis annars att om man drar upp effekten så uppdaterar man även stoppförmågan.

Några tips på vart man kan få tag i grövre bromsar och dylikt?

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 december 2011
#29
Brandstrom skrev:
AirOne skrev:
Brandstrom skrev:

Jag vet inte om det var turbo från början, allt jag vet är att det står turbo på regbeviset. Det är en 93a och har ABS och M90 låda, vet inte om man kan få ut något om det är turbo original eller inte av det?

Turbon är inte original, sitter väl en 13c snurra original!

Hursomhaver, det är i regel praxis annars att om man drar upp effekten så uppdaterar man även stoppförmågan.

Några tips på vart man kan få tag i grövre bromsar och dylikt?

Beror helt på om man vill köra med nya grejer eller begagnade, såklart.
Men Blocket.se är alltid en bra sida att starta på.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 december 2011
#30
fan va mycket värdelös info trådskaparen får...

om du vill ha 250hk så grattis du ligger på det ungefär nu (beroende på laddtryck)

du har ju en 19t så den behöver du inte byta än
och du har en m90 och den pallar med effekten
3" avgas har du vilket är bra

så för att uppgradera dör du byta till andra spridare typ bosch -968  och ett anpassat chipp
och byta intercooler kan du göra om du vill ladda mer är 1,0 bar (för att va säker på att det håller)

så du bör nog kolla va du har för chipp alternativ byta ( rekomenderar starkt vikings)
pysventilen kan du slänga

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#31
turboforssen skrev:
fan va mycket värdelös info trådskaparen får...

om du vill ha 250hk så grattis du ligger på det ungefär nu (beroende på laddtryck)

du har ju en 19t så den behöver du inte byta än
och du har en m90 och den pallar med effekten
3" avgas har du vilket är bra

så för att uppgradera dör du byta till andra spridare typ bosch -968  och ett anpassat chipp
och byta intercooler kan du göra om du vill ladda mer är 1,0 bar (för att va säker på att det håller)

så du bör nog kolla va du har för chipp alternativ byta ( rekomenderar starkt vikings)
pysventilen kan du slänga

Tack, precis sånt svar jag ville ha!

Ska jag ska ta bort pysventilen, så ställer man väl ladden genom wastegaten?
Sen om jag byter spridare så ska jag väl byta bränslepump också?
Edit: Samt BTR?
Senast redigerat av Brandstrom (13 december 2011)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 december 2011
#32
Brandstrom skrev:
turboforssen skrev:
fan va mycket värdelös info trådskaparen får...

om du vill ha 250hk så grattis du ligger på det ungefär nu (beroende på laddtryck)

du har ju en 19t så den behöver du inte byta än
och du har en m90 och den pallar med effekten
3" avgas har du vilket är bra

så för att uppgradera dör du byta till andra spridare typ bosch -968  och ett anpassat chipp
och byta intercooler kan du göra om du vill ladda mer är 1,0 bar (för att va säker på att det håller)

så du bör nog kolla va du har för chipp alternativ byta ( rekomenderar starkt vikings)
pysventilen kan du slänga

Tack, precis sånt svar jag ville ha!

Ska jag ska ta bort pysventilen, så ställer man väl ladden genom wastegaten?
Sen om jag byter spridare så ska jag väl byta bränslepump också?

japp du ställer det på westgate istället.
nja du kan göra på din original pump om den är frisk, men aldrig fel att byta

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#33
turboforssen skrev:
Brandstrom skrev:
turboforssen skrev:
fan va mycket värdelös info trådskaparen får...

om du vill ha 250hk så grattis du ligger på det ungefär nu (beroende på laddtryck)

du har ju en 19t så den behöver du inte byta än
och du har en m90 och den pallar med effekten
3" avgas har du vilket är bra

så för att uppgradera dör du byta till andra spridare typ bosch -968  och ett anpassat chipp
och byta intercooler kan du göra om du vill ladda mer är 1,0 bar (för att va säker på att det håller)

så du bör nog kolla va du har för chipp alternativ byta ( rekomenderar starkt vikings)
pysventilen kan du slänga

Tack, precis sånt svar jag ville ha!

Ska jag ska ta bort pysventilen, så ställer man väl ladden genom wastegaten?
Sen om jag byter spridare så ska jag väl byta bränslepump också?

japp du ställer det på westgate istället.
nja du kan göra på din original pump om den är frisk, men aldrig fel att byta

Okej, vilken storlek skulle passat på WG, 40mm?
Har funderingar på en walbro 255l/h som man lägger i tanken, funderingar runt den?
Sen en linjär BTR för att få trycket till 3.8bar?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 december 2011
#34
Brandstrom skrev:
turboforssen skrev:
Brandstrom skrev:
Tack, precis sånt svar jag ville ha!

Ska jag ska ta bort pysventilen, så ställer man väl ladden genom wastegaten?
Sen om jag byter spridare så ska jag väl byta bränslepump också?

japp du ställer det på westgate istället.
nja du kan göra på din original pump om den är frisk, men aldrig fel att byta

Okej, vilken storlek skulle passat på WG, 40mm?
Har funderingar på en walbro 255l/h som man lägger i tanken, funderingar runt den?
Sen en linjär BTR för att få trycket till 3.8bar?

det du pratar om är en extern westgate och det behöver du inte .
antingen kör du på den du har eller så köper du en sån här http://turbomeck.se/Tryckklocka-19T
ja du ska ha en linjär btr  rekomenderar denna http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2140
+ att du köper en bränslemätare till.
du kan köpa nån annan btr men tycker det ser så fult ut med dubbla

en walbro funkar fint:)
Senast redigerat av turboforssen (13 december 2011)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

46 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#35
turboforssen skrev:
Brandstrom skrev:
turboforssen skrev:

japp du ställer det på westgate istället.
nja du kan göra på din original pump om den är frisk, men aldrig fel att byta

Okej, vilken storlek skulle passat på WG, 40mm?
Har funderingar på en walbro 255l/h som man lägger i tanken, funderingar runt den?
Sen en linjär BTR för att få trycket till 3.8bar?

det du pratar om är en extern westgate och det behöver du inte .
antingen kör du på den du har eller så köper du en sån här http://turbomeck.se/Tryckklocka-19T
ja du ska ha en linjär btr  rekomenderar denna http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2140
+ att du köper en bränslemätare till.
du kan köpa nån annan btr men tycker det ser så fult ut med dubbla

en walbro funkar fint:)

Tack!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 december 2011
#36
Brandstrom skrev:
turboforssen skrev:
Brandstrom skrev:

Okej, vilken storlek skulle passat på WG, 40mm?
Har funderingar på en walbro 255l/h som man lägger i tanken, funderingar runt den?
Sen en linjär BTR för att få trycket till 3.8bar?

det du pratar om är en extern westgate och det behöver du inte .
antingen kör du på den du har eller så köper du en sån här http://turbomeck.se/Tryckklocka-19T
ja du ska ha en linjär btr  rekomenderar denna http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2140
+ att du köper en bränslemätare till.
du kan köpa nån annan btr men tycker det ser så fult ut med dubbla

en walbro funkar fint:)

Tack!

va så lite så:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

948 Inlägg
13 december 2011
#37
original bromsar räcker länge sålänge du har dom fräscha och inget kärvar + ny bromsolja, stålomspunna bromsslangar och lite bättre belägg än original typ grenstuff eller belägg och kanske bromsskivor från bromsmannen

040 RedLine
1 219 Inlägg
13 december 2011
#38
Ja så mycket skit de har skrivits i tråden... orkar inte läsa igenom hela, men vet ja vet så...

Pallar stakarna 300hk
Kolvar 500hk
m90 300 - 400hk

bromsar behöver ej bytas då det är samma massa att bromsa in. Så länge du inte ska köra bana så ska du inte byta!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

46 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
#39
BrajjAxx skrev:
Ja så mycket skit de har skrivits i tråden... orkar inte läsa igenom hela, men vet ja vet så...

Pallar stakarna 300hk
Kolvar 500hk
m90 300 - 400hk

bromsar behöver ej bytas då det är samma massa att bromsa in. Så länge du inte ska köra bana så ska du inte byta!

Okej, litar på dig för ser att du verkar har en ganska så trimmad 940 så antar du har erfarenhet! smile

Såg också att du hade SPM H-stakar i din? Kollade deras hemsida och ser att dem kostar endast 425st, stämmer detta? För i så fall känns det värt att byta så har man en bil som klarar 300++ utan problem sen. Skulle gärna vilja byta kolvar också då det kostar 7900:- för en sats, men behöver man borra och hålla på då?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 december 2011
#40
Brandstrom skrev:
BrajjAxx skrev:
Ja så mycket skit de har skrivits i tråden... orkar inte läsa igenom hela, men vet ja vet så...

Pallar stakarna 300hk
Kolvar 500hk
m90 300 - 400hk

bromsar behöver ej bytas då det är samma massa att bromsa in. Så länge du inte ska köra bana så ska du inte byta!

Okej, litar på dig för ser att du verkar har en ganska så trimmad 940 så antar du har erfarenhet! smile

Såg också att du hade SPM H-stakar i din? Kollade deras hemsida och ser att dem kostar endast 425st, stämmer detta? För i så fall känns det värt att byta så har man en bil som klarar 300++ utan problem sen. Skulle gärna vilja byta kolvar också då det kostar 7900:- för en sats, men behöver man borra och hålla på då?

nja 425 är om du köper kolvar med
du kan lätt köra på dina originalstakar + kolvar
att gå över 300hk kommer kosta bra mycket pengar, så det är inte värt att köpa andra stakar och kolvar om du ska hålla dig under 300

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök