2845
Sök

Konstant osäker på vad andra människor tycker

Gammal och grinig
362 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Hej off topic avdelningen!

Jag har länge undrat om det finns någon sorts benämning på hur jag fungerar, och det kanske finns någon vetare här inne?
Jag har absolut inga problem med att se folks känslor, tex som autistiska människor har. Det jag däremot aldrig får koll på är hur folk känner för mig. Alltså, jag har vänner som jag har kännt i över 15 år, men innerst inne har jag aldrig kunnat vara säker på hur dom ser mig, är vi vänner eller är vi bara folk som springer på varandra varje dag i 15 år? Det är väldigt irriterande, och jag har försökt att bestämma mig för hur andra ser på mig, men det är omöjligt.

Så, alla biltokiga folkvetare, vad är det med mig?

12 086 Inlägg
15 december 2011
Du är väl lite nojjig tongue

Gammal och grinig
362 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Nej, jag är inte nojjig. Nojjig är man om man är rädd för att ha fel.

998 Inlägg
15 december 2011
Låter nästan som jag. Är väldigt osäker vad folk tycker om mig, och varför dom oftast inte vill vara vän med mig. Samma sak med tjejer, är så fruktansvärt osäker där med.
Kanske kan starta en klubb wink

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

551 Inlägg
15 december 2011
Tror inte det är speciellt onormalt, vi människor vill bli accepterade av omgivningen. Då är det ju ganska uppenbart  att vi funderar på vad andra tycker om oss. Sen kan säkert vissa personer tänka mer på detta än andra och på så vis hänga upp sig på detta, jag tror att du kommer att "växa ifrån det".

Haters gonna hate.

12 086 Inlägg
18 december 2011
Mattman skrev:
Nej, jag är inte nojjig. Nojjig är man om man är rädd för att ha fel.

Det är inte min tolkning av nojjig, nojjig är man när man går runt och oroar sig över saker.

Har man inte rätt kasst självförtroende om man går runt hela tiden och undrar vad andra tycker om en?
Jag antar att man i samma situation försöker va folk till lags för att bli omtyckt?

Är det mer regel än undantag att folk drar sig för att umgås så ligger garanterat felet hos dig (det va någon som skrev så) bara sätta sig ner och fundera på vad det kan va, det blir inte bättre utan förändring.

Jag har nog aldrig stött på det problemet, iallafall inte som ett problem.
Det är väl bara leva livet och ta folk för vad dom är.
Senast redigerat av JapMax (18 december 2011)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
18 december 2011
kan inte svara på vad det är med dig, bara bekräfta att ja känner igen mig i det du skriver tongue

men tror det är ganska mänskligt! osäkra på just den punkten är nog alla mer eller mindre.
sen graden av osäkerhet styrs nog av hur bra självkänsla du har smile
det är min uppfattning åtminstone smile

MVH

Gammal och grinig
362 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Det är ju inte det att jag verkligen bryr mig vad folk tycker om mig, har inget behov av att folk ska just tycka om mig, det är mest det att jag alltid är osäker på VAD dom tycker.

551 Inlägg
18 december 2011
Mattman skrev:
Det är ju inte det att jag verkligen bryr mig vad folk tycker om mig, har inget behov av att folk ska just tycka om mig, det är mest det att jag alltid är osäker på VAD dom tycker.

Ja du.. jag tror inte att man kan läsa tankar, så då finns två alternativ, antingen så frågar, eller då strunar du i vad de tycker.

Haters gonna hate.

Gammal och grinig
362 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
p12 skrev:
....jag tror inte att man kan läsa tankar....

Challange accepted.

6 629 Inlägg
18 december 2011
En vän för mig är någon man kan lita på, någon som kontaktar en lite då och då för att vara social. Då vet jag att jag har en vän.

Mattman skrev:
p12 skrev:
....jag tror inte att man kan läsa tankar....

Challange accepted.

Jag lyckas med folk jag känner.. ;>
6th sense..hah

Har även känt på mig när saker har/ska hänt..Kände på mig att låta bli åka med en kille, blev olycka efter några få minuter. Lyckades även klocka med att "Evildan" fixade ersättare till sin gamla 323a samma dag efter affären :>

De/Dem

12 086 Inlägg
18 december 2011
Mattman skrev:

Jag tror absolut att du bryr dig eftersom du startar en tråd i ämnet.
Skulle det va så att du inte bryr dig och inte har något behov av att veta förstår jag inte problemet?

Men av tråden att döma verkar det ju finnas några till här som känner likadant, ingen av er verkar ju ha en lösning på det dock. Tänk på annat är lösningen.

671 Inlägg
18 december 2011
Bry dig inte !
Kör din grej och de som hänger på är riktiga vänner håll i dom.
Resten skiter du totalt i !
Var snäll mot de som bemöter dig som du vill bli bemött så kommer ni respektera varandra.
Skitskallar ska behandlas därefter.

Jag vet att majoriteten av mänskligheten försöker anpassa sig.
Varför ?
Jaq har avancerat långt inom mina fritidsintressen och har ett hyfsat välbetalt jobb.
Kör samma stil rakt över....
Var dig själv skit i andra !
Var långsint och rakryggad stå för dina åsikter !
Kom ihåg dem som ifrågasätter dig och tror de är duktigare,, platta till dem vid tillfälle, och njut.
Krama och älska de du gillar !

Gammal och grinig
362 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Det jag försöker säga är att jag inte bryr mig om vad andra tycker, hade jag gjort det hade jag inte vart som jag är. Men man måste ju kunna veta att någon är ens vän, eller fiende, det är just där det klämmer. Hur ska man veta att nån är ens vän och att man kan lita på dom?

551 Inlägg
18 december 2011
du verkar ha svårt att tolka folks kroppsspråk och deras aggeranden, gå en kurs i psykologi på någon vuxenskolan eller universitet.

Haters gonna hate.

Muttley
18 december 2011
Rätt lätt och veta om de bryr sig om dig.  Låt bli att höra av dig ett tag, undrar de var du tagit vägen och varför du inte hört av dig så vet du att de haft dig i tankarna. 

Jag har mer de problemet när tjejer raggar på en, att jag inte tar och förstår deras hintar smile. Men jag är lika glad för det.

Gammal och grinig
362 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Rätt lätt och veta om de bryr sig om dig.  Låt bli att höra av dig ett tag, undrar de var du tagit vägen och varför du inte hört av dig så vet du att de haft dig i tankarna. 

Jag har mer de problemet när tjejer raggar på en, att jag inte tar och förstår deras hintar smile. Men jag är lika glad för det.

Hehe, ja, det är ju bättre att dom raggar och att man inte förstår, än att dom inte raggar och att man tror att dom gör det wink

Muttley
18 december 2011
Mattman skrev:
tkd_rille skrev:

Hehe, ja, det är ju bättre att dom raggar och att man inte förstår, än att dom inte raggar och att man tror att dom gör det wink

De kan bli så sjukt pinsamt om man då tror det haha.

Gammal och grinig
362 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Mattman skrev:
tkd_rille skrev:

De kan bli så sjukt pinsamt om man då tror det haha.

Bättre att vara osäker på vad dom menar än att vara dösäker på nått som ingen menar tongue Finns ju ett gott sortiment med den sistnämnda på krogen smile

Klantig
16 Inlägg
19 december 2011
tkd_rille skrev:

Det där problemet med att inte förstå tjejers hintar verkar vara ett väldigt utbrett problem bland de flesta killar...wink

Tills Ts:
Har du svårt att läsa folk så prata med dom om du är osäker på vänskapen, alla är vi mer eller mindre känsliga för andras kroppsspråk och nyanser.

Livet är som en burk jalapenos,
det som du äter idag kan bränna dig i arslet imorgon

Sök