2338
Sök

D24tic m47 koppling

90 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
#1
tjenare har en 745gl som jag tryckt ner en d24tic i och behövs byta koppling, vart köper
Man å vad passar?smile vore skit snällt om någon kunde länka smile å går de kanske ha Sinter också? motorns årsmodell är 93 å ja har Wire koppling smile

Mvh Febo


Likbärgare
375 Inlägg
16 december 2011
#2
Där du köper dina andra bildelar, Mekonomen, Men sinterkoppling rekommenderas inte, Det är jävligt jobbigt att köra med, Jag har det efter min D24 med M47.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

90 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
#3
hittar inget där. okej, vanlig koppling till el gl kan väl inte vara å rekomendera?


Likbärgare
375 Inlägg
16 december 2011
#4
Det kan det väl? Den slirar inte.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

90 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
#5
okej, hittar ingen diesel koppling någonstans iaf. tänk på att jag har 1.6 i laddtryck, vill inte köpa nå nytt som börjar  slira smile


Likbärgare
375 Inlägg
16 december 2011
#6
Turbokoppling då för att vara på säkra sidan, Men du vet att ladda 1,6 med en D24 är en säker död för motorn?

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

90 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
#7
vart finner jag det då? smile de lär vi märka när ja fått ny koppling smile


Likbärgare
375 Inlägg
16 december 2011
#8
Mekonomen eller ADcenter, Om det nu skulle finnas någon speciell koppling till D24/m47 hittar du det på Volvo för ett graft överpris, In på mekonomen och säg att du har en 740 turbo och vill ha koppling till den, Den kopplingen skulle orka med lite mer.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

90 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
#9
okejokej, ska kolla lite ! tack så hemskt mycket för hjälpen smile!


Likbärgare
375 Inlägg
16 december 2011
#10
Det var så lite så!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

3 292 Inlägg
16 december 2011
#11
kevinfEBO skrev:
okej, hittar ingen diesel koppling någonstans iaf. tänk på att jag har 1.6 i laddtryck, vill inte köpa nå nytt som börjar  slira smile

Men du... laddar du 1.6 så spelar det nog ingen roll vad du sätter dit för koppling.. för rasa det kommer det att göra snart endå.. big_smile  var så säker.

D24 är ingen busmotor..

Ställ ner till 0.4 så kommer du ha en motor i många många år framöver om du sköter om den med regelbunden service osv... detta förutsätter ju att motorn är i bra skick och att du inte på annat sätt dödar den.

Ladda 1.6.. jaa.. dessa motorer växer inte på träd längre eftersom ungdomarna har busat sönder det mesta.. :S

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

466 Inlägg
16 december 2011
#12
snacka med Lindberg i bredsjö... kolla annars med tomas han vet säkert


2 Inlägg
16 december 2011
#13
Hej! Ja Kör med en koppling från en 740 16v trycker på bra, å har hållt för de laddet ja kört med. innan den satt de en sachs 763 platta på, Rekomenderas starkt om man gillar att "leka" men då måste du också byta ut wiren mot hydralkoppling.

90 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#14
Danne_1977 skrev:
kevinfEBO skrev:
okej, hittar ingen diesel koppling någonstans iaf. tänk på att jag har 1.6 i laddtryck, vill inte köpa nå nytt som börjar  slira smile

Men du... laddar du 1.6 så spelar det nog ingen roll vad du sätter dit för koppling.. för rasa det kommer det att göra snart endå.. big_smile  var så säker.

D24 är ingen busmotor..

Ställ ner till 0.4 så kommer du ha en motor i många många år framöver om du sköter om den med regelbunden service osv... detta förutsätter ju att motorn är i bra skick och att du inte på annat sätt dödar den.

Ladda 1.6.. jaa.. dessa motorer växer inte på träd längre eftersom ungdomarna har busat sönder det mesta.. :S

vet många som kört med högtladdtryck bra länge å dom håller fint så vi får väl se smile


90 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#15
Lindqvist-V; tack, ska kolla upp de där! tack så mycket för hjälpen! smile

lyngmo; okej, pratat lite me farsan o kollat runt lite ! smile


466 Inlägg
18 december 2011
#16
hälsa han... jag bodde hos benny vidarsson så han vet vem jag är


2 266 Inlägg
18 december 2011
#17
Volvo original koppling till d24tic är samma som sitter på 940 gl ej turbon.
740 turbo kopplingen kör jag med och jag laddar 1,6 minstbottnar mätaren på 1,5 bar, har åkt med de laddet i ett år nu dvs 6000mil.
Dock är jag noggrann med att inte varva över 3000 varv minst en halvtimme efter kallstart och den håller än. smile
Har själv haft sinter en vända men den var så jävla ryckig och dryg att åka med, samt så börja den slira efter ett tag fick olja på den eller nåt.

Köpte min på BDS butiken hette kk-506 tror jag kosta 2600 med utrampningslager.

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
18 december 2011
#18
PMPerformance skrev:
Volvo original koppling till d24tic är samma som sitter på 940 gl ej turbon.
740 turbo kopplingen kör jag med och jag laddar 1,6 minstbottnar mätaren på 1,5 bar, har åkt med de laddet i ett år nu dvs 6000mil.
Dock är jag noggrann med att inte varva över 3000 varv minst en halvtimme efter kallstart och den håller än. smile
Har själv haft sinter en vända men den var så jävla ryckig och dryg att åka med, samt så börja den slira efter ett tag fick olja på den eller nåt.

Köpte min på BDS butiken hette kk-506 tror jag kosta 2600 med utrampningslager.

Det låter ju kanonbra.. big_smile  menade nog att dom flesta ungdomarna inte vet bättre än att varva 5000 varv och inte alls tänka på att det kan gå sönder.. har "läxat upp" ett antal i min hembyggd ang detta... dom kör sönder o så gnäller dom på att D24 är ren skit.. vilket det inte är anser jag.. big_smile 

Kör man med vett som du verkar göra.. ja då kommer det att hålla oavsett ladd.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

90 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#19
PMPerformance skrev:
Volvo original koppling till d24tic är samma som sitter på 940 gl ej turbon.
740 turbo kopplingen kör jag med och jag laddar 1,6 minstbottnar mätaren på 1,5 bar, har åkt med de laddet i ett år nu dvs 6000mil.
Dock är jag noggrann med att inte varva över 3000 varv minst en halvtimme efter kallstart och den håller än. smile
Har själv haft sinter en vända men den var så jävla ryckig och dryg att åka med, samt så börja den slira efter ett tag fick olja på den eller nåt.

Köpte min på BDS butiken hette kk-506 tror jag kosta 2600 med utrampningslager.

okejokej, jo polaren som hade min innan hade samma sak, mätarn gick till 1,5 men den fortsatte smile ja, kallstart och sånt är klart man är smart o gör, samma kylning osv smile bara för ja ska ladda mycket betyder de inte att ja ska varva tills den dör smile

okejokej, tack så mycket, ska kolla upp de ! big_smile


2 266 Inlägg
18 december 2011
#20
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Volvo original koppling till d24tic är samma som sitter på 940 gl ej turbon.
740 turbo kopplingen kör jag med och jag laddar 1,6 minstbottnar mätaren på 1,5 bar, har åkt med de laddet i ett år nu dvs 6000mil.
Dock är jag noggrann med att inte varva över 3000 varv minst en halvtimme efter kallstart och den håller än. smile
Har själv haft sinter en vända men den var så jävla ryckig och dryg att åka med, samt så börja den slira efter ett tag fick olja på den eller nåt.

Köpte min på BDS butiken hette kk-506 tror jag kosta 2600 med utrampningslager.

Det låter ju kanonbra.. big_smile  menade nog att dom flesta ungdomarna inte vet bättre än att varva 5000 varv och inte alls tänka på att det kan gå sönder.. har "läxat upp" ett antal i min hembyggd ang detta... dom kör sönder o så gnäller dom på att D24 är ren skit.. vilket det inte är anser jag.. big_smile 

Kör man med vett som du verkar göra.. ja då kommer det att hålla oavsett ladd.. big_smile

Ja visst jag gasar och plågar den när den är varmkörd men inte innan. Sladdar så mycke man kan under vintern  Effektmässigt sett så har jag tillräckligt med hästar för att åka ifrån en original 940 LTT. Sen är de service var 1000mil ett A och O.

svetsdiff !!!


Sök