Ja just de är de någon som har en vaccum servo från en audi 80 liggandes så kan ni ju slänga iväg ett PM har ju sagit bort styrservon å ska köra elservo istället
Köpte mig en ny Nuke regulator å monterade men de visade sig att de inte va de som är problemet så felsökningen fortsätter. Så sjukt tråkigt... nån som har lust att hjälpa till med tips å idéer??
Nu är felsökningen i full gång. Ja har kommit fram till att det inte är något fel på bränslesystemet överhuvud taget, men ja passar på att bygga om de ändå för ljudnivåns skull
Gjorde mig en "Flödes/tryck testare" (även lunchen vart med på bild )
Så här vart första versionen av pump fästet..
Å där hamnade bränslefiltret..
Vart riktigt nöjd med hur den andra versionen av pumpfästet vart
Så ser de ut nu där pumparna å filtret satt förrut
Nu fortsätter felsökningen av övre dödpunkt å tändningsinställningarna samt stroba tändningen så får vi se om de är där problemet sitter
Jo de hoppas jag med, ja kalibrerade triggern härom dan men ingen skillnad så ja tror nästan man måste har upp den i en bänk å försöka hitta felet där
bystrom skrev:
Fint bygge såg den i somras !! du har inte en BTR över till salu ??
Tack tack! jasså vart då? Joo ja har en Aeromotive A1000 BTR till salu
Surt =/
Men de verkar som att de inte är nått fel ska mappa om den å se om de kommer något fel då, så nu e de bara å fixa olje läckaget å lite småfixa sen e de klart
Har även bränt upp vänster hand så de blir inge skruva på ett tag nu
De började med att ja brände upp min vänstra hand när ja höll på med bilen, E85 som tog eld.
å nu när ja har fått bilen att gå utan misständningar på grund laddtryck så har bottenstocken i lådan bestämt sig att inte vara med längre.
så nu är jag på jakt efter en växellåda från en S4/S6 2.2t eller V8 även från en S2 -93 eller nyare går bra..
Sen så är generatorn oxå lite dålig så att den skulle man ha bytt. Original ligger på 90A så finns den någon "likadan" generator som skickar på mer Ampere så skulle de varit kanon, Är väldigt tacksam om de e nån som vet om nånting av de ja skrev
ja har inte gett upp hoppet om S2an än men de har varit fullt upp med jobb å en massa annat.
Jag fick iallafall till så den inte misstände nå mer men då på väg hem får provturen så rasade lådan IGEN !?? så då vart den ståendes ett tag tills ja fått tag i en ny låda m.m. så ja bytte den å tätade oljeläckaget vid vevaxeln å för nån vecka sedan va de dags för provstart, å de gick ju som de brukar varvar inte över 1200 rpm å efter mycke om å men har ja kommit fram till att de e trigger givaren som har gett med sig -.-'' SUCK så nu måste ja ner med lådan IGEN!!!!! så de e på gång men de e svårt att hålla skruvar lusten uppe när de går som de gör.. Hjälp mig å ge mig lite motivation
Nu ska de förhoppningsvis ta lite fart igen då ja har fått tag i ett garage å ha S2an i å den här gången har ja sällskap av brorsan å hans impreza type r
Nu när bilen står innomhus så kom motivationen tillbaks igen
Så ser det ut i skrivande stund..
Så ser det ut i skrivande stund..
Ramlade över en större oljekylare som ska ersätta den "gammla"..
En aning grövre än nuvarande kylare
Så är det tänkt att den ska sitta..
Så är de tänkt att den ska sitta..
Insuget har fått sig lite ny färg..
Bytte bort skinnstolen mot den här som ja satt så mycke bättre i
Någon som vet av nån rasad glidlagraad SC6766 med helt kompressorhjul? är i stort behov av en sån då man måste skicka iväg snurran till usa föra att få den fixad å då är de lika billigt å köpa en ny nästan..
KOMMENTERA nu så man får igång motivationen riktigt