2992
Sök

Lacka fälgar, behöver hjälp

146 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#1
Hejsan, det är så att jag ska lacka om min fälgar och laga lite kantstötningar, får slipa allt för hand då slipmaskinen är sönder sad det är aluminium fälgar. Dom är redan lackade en gång, det är tre olika lager färg på fälgarna nu, jag började slipa idag. Slipade ner till aluminiumet men efter halva fälgen tröttnade jag verkligen. Räcker det med att bara slipa ner till den gamla grundfärgen? eller ska jag slipa bort allt ända ner till aluminiumet?`

Mvh Fr0lle


146 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#2
fr0lle skrev:
Hejsan, det är så att jag ska lacka om min fälgar och laga lite kantstötningar, får slipa allt för hand då slipmaskinen är sönder sad det är aluminium fälgar. Dom är redan lackade en gång, det är tre olika lager färg på fälgarna nu, jag började slipa idag. Slipade ner till aluminiumet men efter halva fälgen tröttnade jag verkligen. Räcker det med att bara slipa ner till den gamla grundfärgen? eller ska jag slipa bort allt ända ner till aluminiumet?`

Mvh Fr0lle
Btw, om jag nu inte behöver slipa hela vägen till aluminiumet , blir det konstigt när jag lackar sedan, om halva fälgen är slipad till aluminiumet och andra halvan av fälgen till den gamla grundfärgen?


Personbils tekniker
238 Inlägg
18 december 2011
#3
Lämna in dom på blästring och sen pulverlacka dom?


146 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#4
Hade tänkt att fixa det själv då ekonomin inte är så bra just nu då jag är arbetslös tongue


31 Inlägg
18 december 2011
#5
matta ner dom grundlacka och lacka bara tongue

146 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#6
stajen skrev:
matta ner dom grundlacka och lacka bara tongue
Okej smile
Tänkte bara om det skulle se konstigt ut efteråt när dom är lackade, om jag har slipat ner halva fälgen till aluminiumet och andra halvan av fälgen till grundfärgen. Tänkte om de skulle se ojämt ut då tongue?


Bilplastreperatör
87 Inlägg
18 december 2011
#7
Kommer inte synas någon skillnad bara att du får ut kanten bra du måste ju ändå grunda fälgarna


146 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#8
dengus skrev:
Kommer inte synas någon skillnad bara att du får ut kanten bra du måste ju ändå grunda fälgarna
Okej, tack så mycket då vet jag ! smile


31 Inlägg
18 december 2011
#9
ne kommer inte synas


Sök