Tjena! Kan börja med att säga att jag läst i princip varenda tråd och inte blivit klokare. Länka istället för att bara skriva SÖÖÖÖÖÖÖÖÖK! har som sagt redan kollat igenom allt.
Nu till frågan:
Min 945 är i desperat behov av nya dämpare och fjädrar. Vill ha samma stuk på bilen, max en centimeter högre. Brukar köra en del folk i bak så vill inte att det ska skrapa i eller så. Coilovers eller olje/gas spelar inte någon roll, vill bara att det ska bli bra. Kör bara på gata och vill inte ha njurbälte för att kunna åka i han, vill ha en jämn och fin balans på sport/komfort.
Har hittat sänkningsats 60 fram och 40 bak, får man ett framåtlutande stuk på bilen då??
Seriösa svar uppskattas! Fråga och ni vill ha mer info!
Nya fjädrar fram och montera 240 dämpare genom att kapa av fjäderbenet högst upp ca två cm sen nya fjädrar som du kapar. Bak kan du köra 245 husvagnsfjädrar (förstärkta) dom är grövre och hårdare än 945 husvagnsfjädrar. Dessa kapar du ner tills du är nöjd
PMPerformance: det var ett jäkla kapande haha, nej men vill hellst att det ska vara besiktningsbart. Och dom brukar ju inte vara så pigga på kapade fjädrar
PMPerformance: det var ett jäkla kapande haha, nej men vill hellst att det ska vara besiktningsbart. Och dom brukar ju inte vara så pigga på kapade fjädrar
Jag menar alltså, den är för hög hela bilen.. och blev för hög i fram o låg i bak, såg ut som fan.
Bak kan man kapa lugnt för besiktningen. Fram med korta dämpare gör att fjädern sitter fast. Opel vectra dämpare är ännu kortare så då sitter fjädern fast. Fick själv lov att använda fjäderspännare när jag bytte till 240 dämpare fram och besiktningsfjädrar som var fem varv på
Lånar denna tråd lite, Besiktade min 945 och fick nerglag på stötdämparna fram läckte och en va paj helt samt att fjädringen kärvade, nu till min fråga, finns de olika längd på stötdämparna på 945 fram? dom ja bade beställt ifrån laga va för långa så dom gick upp en bit ifrån fjäderbenet så jag inte kunde skruva på "muttern" längst upp på fjäderbenet som håller fast stötd. hur ska ja lösa detta på bästa sätt?
Lånar denna tråd lite, Besiktade min 945 och fick nerglag på stötdämparna fram läckte och en va paj helt samt att fjädringen kärvade, nu till min fråga, finns de olika längd på stötdämparna på 945 fram? dom ja bade beställt ifrån laga va för långa så dom gick upp en bit ifrån fjäderbenet så jag inte kunde skruva på "muttern" längst upp på fjäderbenet som håller fast stötd. hur ska ja lösa detta på bästa sätt?
Det är väl för att de är en oljedämpare?, då kan du dra ut den lite till så räcker den, eller trycka ihop fjädern lite. Alla 940-orginal framdämpare ska vara lika långa.
Tjena! Kan börja med att säga att jag läst i princip varenda tråd och inte blivit klokare. Länka istället för att bara skriva SÖÖÖÖÖÖÖÖÖK! har som sagt redan kollat igenom allt.