2862
Sök

Trimma bmw e36 323 coupe

17 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Tja!

lite sugen på att trimma min bmw e36 323 96a

Någon som har lite förslag och bra sider man kan köpa delar på ( inte turbo)

Mvh David

18 Inlägg
20 december 2011
Turbo är nog det billigaste alternativet tyvärr. annars kompressor (dyrt)
att trimma en sugmotor kostar mycket pengar utan att överladda med tex turbo. kolla forumet på autopower.se så finns det många trådar angående detta.
annars går det väll att börja med bra (väl avstämt) avgassystem med racekattar och slutburk, luftfilter, insug från en 325 och eventuellt ett extraktorgrenrör + mappning så kanske du vinner några hk.
Efter det så krävs det lite större insatser i motorn och då blir det nog billigare att köpa en M3 istället.
lättning är ju också ett alternativ till trimmning men vilket tyvärr förstör komforten rätt rejält..

som sagt, läs runt lite på autopowers forum så hittar du nog en hel del bra länkar angående detta.

Mvh

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 december 2011
Inte för o va sån men...Det är bättre o billigare att köpa en M3 3.0 (till o med årsmodell -95), en sådan får du för ca 60-65" i helt OK skick! 3.2 (-96 o framåt) är inte mycket dyrare, kanske 10"...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

40 Inlägg
22 december 2011
Som föregående säger så är det billigare att köra en M3:a ifalla du vill ha effekt som är märkbar så det känns ordentligt. När jag körde sugmotor på min 323:a så körde jag med 325 insug, grenrör och sportkattar från Schmeidmann(detta ska vara kopior på M3:ans avgas) och det gjorde skillnad helt klart, men för dom pengarna så är det inte speciellt värt det. Ska du sugtrimma din 323:a så satsa på ett så billigt och bra begagnat m3 avgas system,325 och öppet luftfilter. Kanske tillockmed 2 insugkammar från 325 ickevanos.

40 Inlägg
22 december 2011
Som föregående säger så är det billigare att köra en M3:a ifalla du vill ha effekt som är märkbar så det känns ordentligt. När jag körde sugmotor på min 323:a så körde jag med 325 insug, grenrör och sportkattar från Schmeidmann(detta ska vara kopior på M3:ans avgas) och det gjorde skillnad helt klart, men för dom pengarna så är det inte speciellt värt det. Ska du sugtrimma din 323:a så satsa på ett så billigt och bra begagnat m3 avgas system,325 och öppet luftfilter. Kanske tillockmed 2 insugkammar från 325 ickevanos.

Sök