3597
Sök

Mercedes 190e Hjälp!

2 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Jo det är så att jag och en polare har köpt en MB 190e för att ha lite roligt i vinter! Nu till problemet:

Va ute och sladdade lite idag och helt plötsligt började den låta konstig, ljudet kom från avgasröret, lät ungefär som en epa traktor, haha. Sen hände det nästan ingenting när man gasade, bilen kom inte upp i varv. Kollade med en kompis och han sa att det kan vara tänd stiften och filtret som behövdes bytas, olja också eller skjutit någon ventil eller liknande. Bilen går på alla cylindrar iallefall. Någon som vet vad problemet kan vara? tack på förhand!

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 december 2011
Låter den som en epa så lär den väl inte gå på alla cylindrar? Det kan vara lite vad som helst, har du tur så är det nåt halv-askigt stift, kanske fördelarlock eller rotor, eller nån tändkabel. Har du otur så är det ett "mekanisk haveri" i topplocket, tex nån ventil som gett sig eller nåt annat som styr ventilerna...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Okej, ja det är väl bara att svänga ut till biltema och köpa lite stift och börja kolla om det är det felet..

Sök